חדשות בארץ

המתווה לשחרור חטופים: למרות שהתחייבה, קטאר לא גירשה את ראשי חמאס

מצרים מציעה שחרור של 33 חטופים וחטופות שמוחזקים בשבי בעזה תמורת הפסקה של הלחימה בעזה

(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)(צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)
אא

קטאר התחייבה לנציגים אמריקניים כי אם חמאס לא יתקדם לעסקה לשחרור חטופים תמורת הפסקת אש, יגורשו ראשיו מדוחא, אך לא קיימה את הבטחתה - כך דווח הבוקר (שלישי) ב'ישראל היום'. בנוסף, היתה קטאר אמורה להקפיא חשבונות בנק של חלק מראשי חמאס, אך גם זאת לא עשתה.

רשת CNN האמריקנית דיווחה כי חמאס בוחן הצעה חדשה שהציעה מצרים, לפי ישוחררו 33 חטופים וחטופות שמוחזקים בשבי בעזה תמורת הפסקה של הלחימה בעזה.

על פי הדיווח, ההצעה תתבצע בשני שלבים: הראשון שבהם – שחרור של 20 עד 33 חטופים וחטופות לאורך מספר שבועות בתמורה להפסקת אש ברצועה ולשחרור מחבלים מהכלא בישראל. ישראל עדיין לא הסכימה להצעה במלואה, אך סייעה לגיבושה. משך שלב זה יהיה קשור למספר החטופים שישוחררו. על פי ההצעה האחרונה, צפויה הפסקת לחימה של יום אחד בעבור כל חטוף שישוחרר משבי חמאס.

במהלך השלב השני של ההצעה יושבו לישראל שאר החטופים משבי החמאס, כולל החיילים הישראלים, וכולל גופות החטופים המוחזקים בשבי, זאת בתמורה לשחרור נוסף של מאות מחבלים רוצחים מהכלא בישראל.

לפי הדיווח, ישראל שוב ממתינה לתגובת ארגון הטרור, שצפוי לפגוש בהמשך השבוע נציגים של המתווכות מצרים וקטאר בקהיר. מקורות ישראלים דיווחו כי השבוע צפויה גם משלחת ישראלית שמורכבת מנציגי המוסד, השב"כ וצה"ל לצאת לקהיר.

נזכיר כי הבסיס למשא ומתן בין ישראל לחמאס היה שחרור של 40 חטופים וחטופות בתמורה להפסקת אש בת 6 שבועות ברצועה. אך לאחר שחמאס לא הסכים למתווה זה והוריד את המספר ל-20 חטופים, כעת עומד המתווה על מספר של בין 20 ל-33 חטופים.

במקביל, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח הלילה (בין שני לשלישי) עם אמיר קטאר שייח' תמים בן חמד אל-ת'אני. השניים דנו בעסקה העומדת כעת על הפרק לשחרור החטופים והפסקת אש בעזה. ביידן ביקש מאל-ת'אני לעשות כל מאמץ כדי שהעסקה תצא לפועל, והדגיש כי חמאס הוא שמהווה את המכשול היחיד להפסקת אש מיידית ולסיוע לתושבי עזה.   

תגיות:חטופיםחמאסעסקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה