חדשות בארץ

לא מפתיע: האו"ם סגר את התיקים נגד 5 מעובדי אונר"א שהיו מעורבים בטבח

צוות הבדיקה שבחן את טענות צה"ל, שהעביר להם ראיות, על כך ש-12 מעובדי הארגון היו פעילים בטבח ביישובי העוטף וסייעו לחמאס, הודיע כי התיקים של 5 מהם נסגרו. הנימוק: "ישראל לא סיפקה הוכחות"

שלט שהונף מול מטה אונר"א בירושלים (צילום: תנועת צו 9)שלט שהונף מול מטה אונר"א בירושלים (צילום: תנועת צו 9)
אא

צוות הבדיקה של האו"ם, שמונה לחקור את הטענות הישראליות נגד 12 עובדי אונר"א, שהיו מעורבים בשמחת תורה בטבח ביישובי העוטף, הודיע היום (מוצאי שבת) כי התיקים נגד חמשיה מהם נסגרו. הנימוק: "ישראל לא סיפקה הוכחות וראיות תומכות".

הצוות הודיע כי נמשכת בחינת יתר התיקים, וחברי הצוות מטעם האו"ם יערכו ביקור נוסף בישראל במהלך החודש הבא, כדי לבחון את ההאשמות.

כזכור, בתחילת פברואר, העבירה ישראל לאו"ם חומר מודיעיני עם ראיות לכך ש-12 העובדים באונר"א השתתפו בטבח, וחלקם רצחו וחטפו ישראלים. מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש הורה על הקמת ועדת הבדיקה, אך ציין כי "אחד מהם מת, וגורלם של שניים אינו ידוע". לדבריו, תשעת האחרים פוטרו.

המידע שהעבירה ישראל התבסס בין היתר על איכון מכשירי הטלפון הניידים של אותם חשודים,  ועל האזנות לשיחות טלפון שביצעו בתוך הרצועה, שבהן דנו על מעורבותם במתקפה של חמאס. מתוך ה-12, עשרה מהעובדים היו פעילי חמאס ואחד נוסף היה פעיל בג'יהאד האיסלאמי.

בעקבות המידע, הודיעו מדינות רבות, בהן ארה"ב על הפסקת הסיוע לאונר"א. חלקן חידשו את המימון בשבוע שעבר.

תגיות:אונר"אמלחמת חרבות ברזלהאו"ם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה