חדשות בארץ

חדשות השבת: "אות חיים" משני חטופים בעזה; השר בן גביר נפצע בתאונת דרכים

שיפור במצבה של הצעירה שנפצעה קשה בפיגוע ברמלה. בית הדין בהאג שוקל להוציא צווי מעצר נגד בכירים ישראליים. בכיר בארגון טרור איסלאמי - סוני חוסל בלבנון

אא

הטרור הפסיכולוגי נמשך: חמאס פרסם תיעוד של שני חטופים - ארגון הטרור פרסם היום (מוצאי שבת) תיעוד של החטופים עמרי מירן וקית' סיגל. השניים נראים בחיים ובמערכת הביטחון מנסים לאמת מתי צולם הסרטון. כזכור, השבוע פרסם החמאס סרטון של החטוף הירש גולדברג-פולין, שהתברר כי צולם לפני כעשרה ימים.

יש לציין כי משלחת מצרית קיימה אתמול פגישות בישראל עם ראשי המוסד והשב"כ. המשלחת הציעה לישראל מתווה שיוביל לשחרור חטופים בהקדם. על פי ההצעה, החמאס ישחרר 20 חטופים תמורת הפסקת אש של שלושה שבועות. הצדדים ינהלו בפרק זמן זה משא ומתן על המשך המתווה, וישראל תתחייב לצאת מציר נצרים ותמנע מתקיפה ברפיח. ישראל טרם אישרה האם היא מקבלת את ההצעה. החמאס עדכן כי ההצעה אינה מקובלת עליו.

בכיר בארגון טרור סוני חוסל בלבנון - צה"ל חיסל אתמול בכיר בארגון הטרור הסוני הג'מאעה האסלאמית בלבנון. לדברי צה"ל, המחבל מצעב חלף קידם מתווי טרור רבים כנגד ישראל, ופיקד על שיגור הרקטות אל מרחב הר דב. חלף פעל בשיתוף פעולה עם שלוחת חמאס בלבנון.

בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג שוקל בקשה להוצאת צווי מעצר נגד ישראליים - שופטי ביתה דין בוחנים בקשה של מחלקת התביעות בבית הדין הפלילי הבינלאומי, הטוענת כי ישראל הפרה חוקים בינלאומיים בתקיפה בעזה ובטיפול בסיוע ההומניטרי. פעולה זו אינה קשורה לתביעת דרום אפריקה, המתנהלת בבית הדין הבינלאומי לצדק. אם תתקבל הבקשה, עלולים השופטים להוציא צווי מעצר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו וגם נגד הרמטכ"ל, ראש השב"כ ואחרים.

נתניהו הגיב על כך אתמול אחר הצהריים: "תחת הנהגתי, ישראל לעולם לא תקבל כל ניסיון של בית הדין הפלילי בהאג לערער את זכותה הבסיסית להגן על עצמה. האיום נגד חיילי צה״ל ואישי הציבור של ישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון והמדינה היהודית היחידה בעולם, הוא שערורייתי. לא נכנע לו. ישראל תמשיך עד לניצחון במלחמתנו הצודקת נגד המחבלים המתועבים שמבקשים להשמידנו. לעולם לא נפסיק להגן על עצמנו".

ללא קשר, נשיאת בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג, השופטת האמריקנית ג'ואן דונהיו, הבהירה בריאיון לרשת BBC כי "לא החלטנו שהטענה שישראל מבצעת רצח עם ברצועת עזה היא מתקבלת על הדעת". לדבריה, "זה משהו שמצטטים לא נכון בתקשורת - שהטענה לרצח עם היא סבירה. זה לא מה שהחלטנו".

שיפור במצבה של הצעירה שנפצעה בפיגוע ברמלה - ד"ר אורטל שפר, רופאה כירורגית בכירה בבית החולים שמיר - אסף הרופא, עדכנה כי מצבה של הצעירה בת ה-18 שנדקרה אתמול בפיגוע ברמלה התייצב, ומוגדר כעת בינוני.

המשטרה עדכנה כי המחבל שביצע את הפיגוע זוהה כסעד אבו גאנם, תושב רמלה. משפחתו טוענת כי הוא מטופל עקב בעיות "נפשיות". האזרח שחיסל את המחבל העיד כי הבחיןב דקירה ואז המחבל רץ לעבר אישה אחרת מתוך כוונה לדקור גם אותה. האזרח רץ אחריו ונטרל אותו בירי.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, אושפז להשגחה בעקבות מעורבותו בתאונת דרכים - בן גביר הועבר לבקשתו, טרם כניסת השבת, מבית החולים שמיר – אסף הרופא למרכז הרפואי הדסה עין כרם. השר נפצע אתמול בצהריים בהתהפכות רכב השרד בו נסע, דקות לאחר שסייר בזירת הפיגוע ברמלה. בתו ונהגו, שהיו עימו ברכב, נפצעו קל ושוחררו בתום טיפול. השר צפוי להשתחרר מחר בבוקר.

הרכב התהפך לאחר שנפגע מרכב אחר בעת מעבר בצומת מרומזרת. השר חולץ על ידי מאבטחיו ופונה לבית החולים. נהג הרכב שפגע בשר טען כי אינו אשם בתאונה, מאחר וחצה את הצומת באור ירוק ורכב השר עבר באדום. לשכתו של השר לביטחון לאומי אישרה כי נהגו של השר נסע באדום, אך טענה כי עשה כך מאחר שמדובר ב"נסיעה מבצעית. הוא הסיע שר מאוים בעיר מעורבת".

ארה"ב החלה בהקמת רציף הכנסת הסיוע בצפון הרצועה - דובר הפנטגון פטריק ריידר עדכן כי ארצות הברית החלה בבניית הרציף הימי מול חופי רצועת עזה. מטרת הקמת הרציף, שיכלול מספר מזחים באורך של כחמש מאות מטרים, היא לשנע את הסיוע ההומניטרי למרכז הרצועה בצורה בטוחה ובאופן שימנע את בזיזתם. צה"ל הודיע הערב בתגובה כי אישר יחד עם מפקדת תיאום פעולות הממשלה בשטחים, את היוזמה החדשה להקמת הציר הלוגיסטי מהחוף בעזה.

עוד נמסר כי צה"ל יפעל בכדי לספק תמיכה ביטחונית ולוגיסטית ליוזמה. דובר צה"ל מסר כי "ההשתתפות של צה"ל ביוזמה מדגישה את העבודה משותפת עם הארגונים הבינלאומיים להכנסת הסיוע ההומניטרי לאוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה".

דיווח: "ישראל הבהירה לאסד שאם יצטרף למלחמה היא תפיל את משטרו" – סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי הישראלים הזהירו את נשיא סוריה בשאר אסד, שאם סוריה תצטרף ללחימה הם ישמידו את המשטר שלו. הסוכנות ציטטה דיפלומט מערבי, ששוחח עימה בעילום שם.

לפי המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה הפועל מלונדון, מפרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר נורו 26 רקטות מסוריה לעבר הגולן, רובם נפלו בשטחים פתוחים.

ארה"ב ביטלה את כוונתה להטיל סנקציות על גדוד נצח יהודה - ממשל ביידן קבע כי שלושה גדודים בצה"ל "ביצעו הפרות זכויות אדם" נגד אזרחים פלסטינים ביהודה ושומרון, אבל לא יוטלו עליהם סנקציות. בהודעת הבית הלבן נמסר כי ארה"ב חזרה בה מכוונתה לאחר שישראל הבהירה  כי היא "טיפלה בנושא".

יש לציין כי הטענות נגד הגדוד נוגעות למקרים שאירעו לפני תחילת המלחמה בחמאס. הפלסטינים טענו שחיילים בגדוד "מתנכלים ומבצעים באופן שיטתי הפרת זכויות אדם של פלסטינים בגדה המערבית".

גורמים המקורבים לשר הביטחון, יואב גלנט, ציינו כי השר שוחח על הנושא עם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן ועם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן. בשיחות, על פי דיווח בארה"ב, גלנט הבטיח כי הנושא טופל בצה"ל.

השרב מאחורינו, הגשם לפנינו - לאחר יומיים של שרב כבד, שרשמו שיא לחודש אפריל ב-30 השנים האחרונות, חל אתמול שינוי במזג האוויר ונרשמה ירידה ניכרת בטמפרטורות. הלילה, בין שבת לראשון, ייתכן גשם מקומי בדרום הארץ. סופות רעמים יחידות צפויות בצפון-מזרח המדינה.

ביום ראשון, ערב החג השני, לא יחול שינוי של ממש בטמפרטורות. במזרח הארץ יירד גשם מקומי קל. ביום שני, שביעי של פסח, צפויים גשמים מקומיים בעיקר במזרח הארץ וייתכנו סופות רעמים יחידות.

 

תגיות:חדשות השבתמלחמת חרבות ברזלחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה