חדשות בארץ

ישראל בוחנת הצעה לשחרורם של 33 חטופים

הקבינט דן בהצעה חדשה לפיה חמאס ישחרר חטופים תמורת הפסקת אש, שאורכה טרם נקבע. בין המשוחררים: נשים, חיילות, חולים ומבוגרים. משלחת מצרית מגיעה היום לישראל כדי לדון בפרטים נוספים

שחרור חטופים מעזה, ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)שחרור חטופים מעזה, ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

משלחת מצרית בראשות ראש המודיעין, כמאל עבאס, מגיעה היום (שישי) לישראל כדי לדון בהצעה חדשה שתוביל לשחרור חטופים ישראליים. ההצעה שהונחה בפני הקבינט היא שחמאס ישחרר 33 חטופים, בתמורה למאות אסירים פלסטינים והפסקת אש, שאורכה טרם נקבע.

רשימת החטופים שישוחררו כוללת נשים, חיילות, מבוגרים, חולים ופצועים. כמות המחבלים שישוחררו מבתי הכלא בישראל טרם נקבעה. אם היא תבסס על ההצעה הקודמת, מלפני כחודש, ישראל תשחרר כ-700 מאות אסירים. חמאס דורש 50 מחבלים תמורת כל חיילת.

לפי דיווח בעיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד", ראש המודיעין המצרי צפוי להיפגש עם ראש המוסד דדי ברנע ועם ראש המועצה לביטחון לאומי צחי הנגבי. המצרים מעוניינים לקדם עסקה במהירות בין היתר כדי למנעו תקיפתה של צה"ל ברפיח.

ב-ynet דווח כי בכיר ישראלי התייחס לניסיונות לקידום עסקת חטופים, בצל ההיערכות לתמרון קרקעי ברפיח, ואמר כי "אין סתירה בין פעולה ברפיח לעסקה להשבת חטופים. פנינו לרפיח ללא ספק, אבל נמצה כל סיכוי להביא חטופים הביתה".

יש לציין כי המצרים הציעו אתמול הפסקת אש של שנה ומשא ומתן ממושך שיוביל לשחרורם של כל החטופים. בישראל דחו את הרעיון. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב להצעה המצרית לפיה ישראל לא תיכנס לרפיח ותסכים להפסקת אש של שנה, וצייץ ברשת X כי "זו למעשה הצעת כניעה מוחלטת של ישראל וניצחון מוחלט של חמאס. סכנה קיומית למדינת ישראל. לא יהיה. נקודה".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה