חדשות בארץ

המגזין בבעלות יהודית כלל עיתונאי עזתי, שחגג חטיפת ישראלים, ברשימת "המשפיעים"

השבועון האמריקני "טיים" כלל ברשימת 100 המשפיעים של השנה בעולם את מועתז עזאיזה. צלם עיתונות עזתי שצידד במתקפת שמחת תורה. הנימוק המקומם: "בזכות העלאת המודעות למלחמה בעזה"

תזכורת לטבח בניר עוז (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)תזכורת לטבח בניר עוז (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

מגזין "טיים" האמריקני, הנמצא בבעלות משפחת בניוף היהודית, בחר לרשימת 100 האנשים המשפיעים בעולם לשנת 2024 עיתונאי עזתי, שחגג חטיפות של ישראלים לרצועה בשמחת תורה.

מדובר בעיתונאי-צלם מועתז עזאיזה בן ה-25, שנבחר לרשימת המשפיעים בזכות "העלאת המודעות למלחמה בעזה ברשתות החברתיות". עזאיזה הוא עובד של אונר"א, ששיתף ברשתות סרטונים של חטיפת ישראלים לעזה והשווה את נתניהו להיטלר ואת חיילי צה"ל לנאצים.

כתבת "טיים" יסמין סרחאן נימקה את הבחירה: "במשך 108 ימים, מועתז פעל כעיניו ואוזניו של העולם במולדתו עזה. חמוש במצלמה ובאפוד מגן העביר כמעט ארבעה חודשים בתיעוד החיים תחת הפצצות ישראליות: משפחות שנעקרו מבתיהן, נשים אבלות על יקיריהן, גבר לכוד מתחת להריסות. התמונות שלו אפשרו הצצה לעזה שרק מעטים בעיתונות הבינלאומית - שכמעט נאסרה עליה גישה לרצועה - יכלו להתחרות בה".

עזאיזה הגיב לזכייה: "לכל מי שלא מכיר בפלסטין כמדינה, או כל מי שטוען שזוהי אדמתם - יום אחד פלסטין תהיה חופשיה מהכיבוש. כל אחד ממלא את תפקידו, החלק שלי עוד לא הסתיים".

בעקבת הבחירה, ארגון HonestReporting, העוסק בהעלאת המודעות לתקשורת הוגנת וניטרלית, ציין: "תקשורת בינלאומית לא צריכה לתת לגיטימציה לאנשים שמשבחים את הטרור. היא לא צריכה להיות שופר רשלני של קולות פרו-חמאסים. המינימום שכלי התקשורת יכול לעשות הוא בדיקה רצינית ותשאול של העיתונאים העזתיים ומשפיעני המדיה החברתית, אלה שהם נותנים להם במה ומסתמכים עליהם, תוך התחשבות בכך שארגון טרור שולט בשטח ובזרימת המידע מחוצה לו. לקהל יש זכות לדעת שהאנשים אלה הם לא עוברי אורח נייטרלים שמספקים חומרים ומידע אובייקטיביים. על התקשורת מוטלת החובה לשמור על שקיפות".

תגיות:רשימת 100 האנשים המשפיעים בעולםהטיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה