חדשות בעולם

זלנסקי: "הרוסים רוצים לכלותינו כמו את עם ישראל במצרים - בטוח שנראה ניסים משלנו"

בצל חידוש המתקפות הרוסיות, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נועד עם רבנים במדינתו. הרב מאיר סטמבלר, שהשתתף בפגישה: "זו הפעם הראשונה שבה הנשיא מגיע למוסד חינוכי יהודי"

נשיא אוקראינה בסדר לדוגמה בקייב (צילום: פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה" )נשיא אוקראינה בסדר לדוגמה בקייב (צילום: פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה" )
אא

בצל חידוש המתקפות הרוסיות בצפון אוקראינה, בהן אחת קטלנית שארעה הלילה ובה נהרגו 15 אזרחים אוקראינים, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נפגש היום (חמישי) עם רבנים באוקראינה. הפגישה התקיימה בבית הספר היהודי "שמחה", ביוזמת "פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה" (FJCU) שמאגד את כל הקהילות היהודיות במדינה.

בפגישה השתתפו גם: הרב שאול הורביץ רבה של ויניצה, הרב מאיר הולצברג רבה של בלה-צ'רקוב, הרב שלום דובער גופין רב קהילת הפליטים בקייב, הרב דניאל לנאו משלוחי חב"ד בקייב, הרב מנדי גוטליב שליח חב"ד בלבוב,

הנשיא נכח ב"ליל סדר לדוגמה", וקיבל הסבר על סימני קערת הסדר. בין התלמידים שקיבל את פניו של זלנסקי הוא ויטלי טחמזוב. הוריו נסעו עם תחילת המלחמה להילחם בחזית באזור בחמוט; אמו נפצעה קשה, עברה ניתוח ולא חזרה לחזית אך אביו עדיין נלחם ברוסים.

לדברי הרב מאיר סטמבלר, "זו פגישה היסטורית משום שזו הפעם הראשונה שבה הנשיא מגיע למוסד חינוכי יהודי ובכלל הפעם הראשונה שהנשיא מגיע למבנה של הקהילה מאז תחילת המלחמה".

זלנסקי אמר במהלך הביקור: "רבים באוקראינה ובישראל יחגגו את הפסח, חג החירות, במקלטים. כאן ושם צריכים להיות בני חורין. חייבים לנצח את הרוע. האמונה היא זו שנותנת לנו את הכוח. פסח הוא חג החירות, אנו מאמינים בניסים. הרוסים רוצים לכלותנו כמו את עם ישראל במצרים ואנו בטוחים שנראה ניסים משלנו הן באוקראינה והן בישראל".

תגיות:ליל הסדרוולודימיר זלנסקירבנות אוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה