חדשות בארץ

דיווח: ארצות הברית דרשה תגובה מוגבלת נגד איראן – והסכימה בתמורה למבצע ברפיח

עיתון המזוהה עם קטאר מדווח בשם גורם מצרי כי ישראל תתקוף ברפיח, בתמורה לוויתור על מתקפה נרחבת נגד איראן

(צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)(צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)
אא

העיתון אל-ערבי אל-ג'דיד היוצא לאור בלונדון ומזוהה עם קטאר ציטט הבוקר (חמישי) גורם מצרי, שאמר כי הממשל האמריקני אישר את תכנית צה"ל לפעול ברפיח - תמורת ויתור ישראלי על מתקפה נרחבת נגד איראן.

על פי הדיווח, צבא מצרים נמצא בכוננות גבוהה לאורך הגבול עם עזה, כהיערכות להתמודדות עם תרחיש פלישת כוחות צה"ל לרפיח.

הגורם המצרי טען כי כוננות ארצו הועלתה, לאחר שיח מעמיק עם ישראל וההבנה שצה"ל מתכונן באופן אינטנסיבי לפעולה צבאית נרחבת באזור.

במקביל, בכיר אמריקני העריך הלילה בשיחה עם רשת ABC האמריקנית כי ישראל לא צפויה לבצע תקיפה נגד איראן עד אחרי חג הפסח. בדיווח צוטטו שלושה גורמים ישראליים שאמרו כי ישראל נערכה וביטלה לפחות פעמיים במהלך השבוע פעולת תגובה למתקפה האיראנית.

על פי הדיווח, בין האפשרויות שנשקלות פגיעה בשלוחיה של איראן, אך לא בשטחה, אך גם אופציות אחרות כמו מתקפת סייבר.

המתקפה האיראנית - כך נראה הטיל הבליסטי שנפל בים המלח:

התקיפה האיראנית על ישראל היא תקיפה אווירית נרחבת שביצעה איראן משטחה נגד ישראל במוצאי השבת האחרונה, וכללה 110 טילים בליסטיים, 185 כטב"מים ו-36 טילי שיוט שלושה גלים. לא רק מאיראן שוגרו הכטב"מים, אלא גם ממדינות נוספות, בהן תימן, על ידי החות'ים. במקביל, שיגר חיזבאללה מלבנון כ-25 רקטות, שלטענת הארגון כוונו לעבר בסיסים ברמת הגולן.

בחסדי שמים גלויים, התקיפה לא הצליחה: 99% מהטילים והכטב"מים יורטו על ידי ישראל וקואליציית מדינות בהנהגת ארצות הברית. ירדן יירטה עשרות כטב"מים במרחב האווירי שלה, בצד של בקעת הירדן שבשליטתה וסמוך לגבול ירדן–סוריה. הישג זה – של 99% הצלחה ביירוט מאות מטרות, בהם נחילי כטב"מים ולמעלה ממאה טילים בליסטיים – הוא חסר תקדים בתולדות ההגנה האווירית ולוחמת הטילים.

קראו את פרק ק' בתהילים והודו לה' על ניסיו העצומים:

{א} מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיהוָה כָּל הָאָרֶץ: {ב} עִבְדוּ אֶת יְהוָה בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה: {ג} דְּעוּ כִּי יְהוָה הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ: {ד} בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ: {ה} כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:

תגיות:ארצות הבריתרפיחתקיפה איראנית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה