חדשות בארץ

הותר לפרסום: לוחם נפצע אנוש וארבעה קשה, מפיצוץ כטב"ם בערב אל-עראמשה

בתקיפה המוגדרת "מתוכננת", כטב"ם ומספר טילי נ"ט שוגרו על ידי חיזבאללה לעבר מתנ"ס ביישוב, בו שהו חיילי צה"ל. 14 לוחמים וארבעה חברי כיתת הכוננות נפצעו בתקרית. מצבו של אחד הפצועים מוגדר אנוש

הפיצוץ בערב אל-עראמשה (צילום: על פי סעיף 27א')הפיצוץ בערב אל-עראמשה (צילום: על פי סעיף 27א')
אא

דובר צה"ל התיר הערב (רביעי) לפרסום כי בתקיפה שביצעו בצהריים מחבלי החיזבאללה לעבר מתנ"ס ביישוב ערב אל-עראמשה, נפצעו 14 לוחמים של חטיבת המילואים מספר 6, המורכבת מיוצאי חטיבת הנח"ל.

המרכז הרפואי לגליל עדכן כי מצבו של אחד החיילים מוגדר אנוש, ארבעה במצב קשה והיתר במצב קל עד בינוני. בתקרית נפצעו קל עוד ארבעה אזרחים, חברי כיתת הכוננות.

תחקיר ראשוני של האירוע העלה כי החיילים השתמשו במבנה מאחר והוא אינו פעיל כמרכז קהילתי מאז תחילת הלחימה. המחבלים, על פי ההערכה, תצפתו על המבנה, ביישוב המרוחק מטרים ספורים מהגדר, ירו אליו מספר טילי נ"ט ושיגרו כטב"ם ממולכד שהתפוצץ על המבנה. כל זאת, מבלי שהופעלה התרעה. בצה"ל בודקים את הנסיבות לאי זיהוי השיגור ואי הפעלת האזעקה.

בתגובה לאירוע, צה"ל תקף את מקורות הירי ומטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים ותשתית טרור של חיזבאללה במרחבים א-נקורה ויארין, שבדרום לבנון.

על פי המרכז הרפואי לגליל בנהריה אחד הפצועים מוגדר במצב אנוש והועבר לאשפוז במחלקה לטיפול נמרץ כללי. ארבעה פצועים נוספים מוגדרים במצב קשה, שלושה מתוכם הוכנסו לחדר ניתוח והפצוע הנוסף מאושפז במחלקה לטיפול נמרץ כללי. שאר הפצועים מוגדרים במצב בינוני וקל ועוברים בדיקות בחדר המיון.

סגן מנהל המרכז הרפואי, ד"ר צבי שלג: "עם קבלת ההודעה על הגעתם הצפויה של הפצועים, נערך המרכז הרפואי בהתאם במלר"ד (מחלקה לרפואה דחופה) ובחדר ההלם, עם צוותים רפואיים וסיעודיים רבים. עם קליטת הפצועים הרבים, הוכרז נוהל אירוע רב נפגעים. כמה מהפצועים יזדקקו ככל הנראה לכמה ניתוחים ואנו נערכים להמשך טיפול ואשפוז".

בצה"ל העריכו הבוקר כי חיזבאללה יגביר היום את הירי אל יישובי הצפון ומוצבי צה"ל, בעקבות חיסולם אתמול בדרום לבנון של שני בכירי ארגון הטרור.

אמש חוסל בתקיפה אווירית מפקד יחידת הרקטות והטילים של הגזרה המערבית של כוח רדואן. כלי טיס פגע בו כשנע במרחב הכפר דונין. המחבל, מחמד חסין מצטפא שחורי, שימש כאחראי על תכנון והוצאה לפועל של מתווי ירי רקטות רבים לעבר העורף הישראלי.

במסגרת תפקידו עסק בקידום ותכנון שיגורי רקטות וטילים לעבר מדינת ישראל ממרחב הגזרה המרכזית והמערבית בלבנון. בתקיפה חוסל גם מחמוד איברהים פדלאללה, פעיל ביחידת הרקטות והטילים של ארגון הטרור חיזבאללה.

אתמול אחר הצהריים, בתקיפה באזור צור, חוסל מפקד גזרת החוף של חיזבאללה, איסמאעיל יוסף באז. על פי צה"ל, הוא שימש כגורם בכיר בזרוע הצבאית של חיזבאללה, במספר תפקידים. דרגתו הנוכחית מקבילה לדרגת מח"ט. במסגרת תפקידו עסק בקידום ותכנון שיגורי רקטות וטילי נ"ט לעבר מדינת ישראל ממרחב החוף בלבנון. כמו כן, בזמן המלחמה ארגן ותכנן מתווי טרור שונים לעבר ישראל.

תגיות:ירי טיליםפצועי צה"לערב אל-עראמשה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה