חדשות בעולם

במבצע לוגיסטי מורכב: 3,000 ק"ג מצות הגיעו ליהודי הונגריה

80 שנה לאחר השואה הנוראה: 8,000 משפחות יהודיות המתגוררת בהונגריה קיבלו אלפי ק"ג מצות עבודת יד

אא

3,000 ק"ג של מצות עבודת יד הגיעו להונגריה במבצע מורכב: לאחר 30 שעות נסיעה בכבישים, חצי יום של המתנה במכס, ויותר מ-1,500 קילומטרים - 2 משאיות, ובהן 3,000 ק"ג של מצות עבודת יד, הגיעו מאוקראינה – ליעדן, בודפשט בירת הונגריה.

המצות, שחולקו ל-8,000 משפחות יהודיות בכל רחבי המדינה, התקבלו בהתרגשות רבה. נזכיר כי בימים אלו מציינים בהונגריה 80 שנה לשואת יהודי המדינה, ולעומת ימי החושך ההם, היהדות היום בהונגריה חיה ותוססת.

הרב שלמה כובש, שליח חב"ד ויו"ר 'איגוד קהילות שומרי תורה בהונגריה' (EMIH), אמר: "הפרויקט דרש מאיתנו עבודה מאומצת אבל הוא חשוב לנו מאוד. זה חשוב גם עבור יהודי הונגריה שעתה יהיו להם מצות מהודרות עבודת יד, וזה חשוב גם כדי לחזק את יהודי אוקראינה שמנסים לקיים חיים יהודים למרות הקושי הרב".

הרב שמואל גליצינשטיין, שניהל את הפרויקט, מסר: "המשאיות יצאו לדרך ממאפיית 'תפארת המצות' בעיר דנייפרו המכונה 'בירת היהדות של אוקראינה' וצלחו דרך ארוכה של 1,500 קילומטרים בכבישים מושלגים ומשובשים. הן גם עמדו חצי יום במכס כיוון שמשאיות עם סחורה יכולות לצאת היום מאוקראינה רק בדרך היבשתית, אחרי שדרכי האוויר והים נסגרו. אבל אנחנו שמחים לעשות כל מאמץ כדי להביא את שמחת החג לכל יהודי במדינה".

המצות הוכנסו במחסני האיגוד לקופסאות מהודרות שהוכנו לשם כך, ומשם יצאו ל-20 הקהילות היהודיות ברחבי הונגריה, לטובת חלוקתן ליהודים המקומיים.

באיגוד אומרים כי נוסף לשלישיית מצות עבודת יד, תקבל כל משפחה יהודית גם 1 קילוגרם של מצות מכונה, שיספיק עבורה לכל ימי החג, וכן חוברת בהונגרית המסבירה על החג וכיצד לערוך את ליל הסדר. משפחות נזקקות יקבלו גם יין, שימורים כשרים, ירקות וצרכי החג נוספים.

בנוסף, 2,000 יהודים מקומיים, תיירים וסטודנטים ישראלים המתגוררים בהונגריה, צפויים  להשתתף ב-15 סדרים ציבוריים שיערכו עבורם במספר נקודות בבודפשט ובערים המרכזיות בהונגריה.

תגיות:מצותהונגריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה