חדשות בארץ

המתקפה האיראנית | הרב ישראל מאיר לאו: "הקמת הקואליציה הבינלאומית בעד ישראל - נס בפני עצמו"

הרב ישראל מאיר לאו, הרב הראשי לשעבר, התייחס לגודל הנס שהתרחש – כאשר המתקפה האיראנית על ישראל יורטה ב-99%

(צילום: יוסי אלוני / פלאש 90)(צילום: יוסי אלוני / פלאש 90)
אא

הרב הראשי לשעבר, רבה של תל אביב הרב ישראל מאיר לאו, התייחס לנס הגדול שהתרחש השבוע, כאשר המתקפה האיראנית על ישראל יורטה ב-99%. עוד ציין הרב ואמר כי עצם הקמת הקואליציה הבינלאומית שהתייצבה לימינה של ישראל הינה נס בפני עצמו.

"זה חסד הבורא שכל המדינות האלה שיתפו איתנו פעולה", אמר הרב בשיחה שהעניק לערוץ 7. "ארצות הברית, אנגליה, במידה מסוימת צרפת, ואפילו ירדן שמצד אחד היא אויבת שלנו ומצד שני נלחמה איתנו".

הרב הוסיף כי ברור לו שאינטרס משותף הוא שהוביל לכך, אך גם בכך יד ה' נראית. "אני מבין למה. יש לנו אויב משותף, הסכנה האיראנית, אבל הכול מן השמים כשפתאום לכל אלה יש אויב משותף איתנו ואנחנו כבר לא מבודדים ולא יחידים מול הסכנה הגדולה הזו.

"הקב"ה עשה איתנו חסד גדול ש-99% מכל כלי המשחית הושחתו מבלי לפגוע בנו, ומה שפגע - פגע במקומות ולא באנשים. כל הסיפור הזה היה נס גדול שאנחנו עדיין לא יודעים להעריך את גודלו. היתה ממש ישועת ה' והחיבור הזה עם המעצמות והשכנים ועוד כמה שאסור ואי אפשר לספר ואני לא יודע, זה חסד ה'. נס גדול היה".

התקיפה האיראנית על ישראל היא תקיפה אווירית נרחבת שביצעה איראן משטחה נגד ישראל במוצאי השבת האחרונה, וכללה 110 טילים בליסטיים, 185 כטב"מים ו-36 טילי שיוט שלושה גלים. לא רק מאיראן שוגרו הכטב"מים, אלא גם ממדינות נוספות, בהן תימן, על ידי החות'ים. במקביל, שיגר חיזבאללה מלבנון כ-25 רקטות, שלטענת הארגון כוונו לעבר בסיסים ברמת הגולן.

בחסדי שמים גלויים, התקיפה לא הצליחה: 99% מהטילים והכטב"מים יורטו על ידי ישראל וקואליציית מדינות בהנהגת ארצות הברית. ירדן יירטה עשרות כטב"מים במרחב האווירי שלה, בצד של בקעת הירדן שבשליטתה וסמוך לגבול ירדן–סוריה. הישג זה – של 99% הצלחה ביירוט מאות מטרות, בהם נחילי כטב"מים ולמעלה ממאה טילים בליסטיים – הוא חסר תקדים בתולדות ההגנה האווירית ולוחמת הטילים.

קראו את פרק ק' בתהילים והודו לה' על ניסיו העצומים:

{א} מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיהוָה כָּל הָאָרֶץ: {ב} עִבְדוּ אֶת יְהוָה בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה: {ג} דְּעוּ כִּי יְהוָה הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ: {ד} בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ: {ה} כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:

הרב זמיר כהן במילים קצרות על כוחה האדיר של תפילה, שאינה שבה ריקם לעולם, ועל ישועות שמחכות להתגשם עבורנו - אם רק נפתח את הפה ונבקש באמת:

תגיות:הרב ישראל מאיר לאונס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה