חדשות בארץ

"מתי זה יגיע אלינו?": בעקבות ההצלחה, גרמניה מתעניינת במערכות ההגנה של ישראל

המתקפה האיראנית נתקלה במערכת ההגנה הישראלית, וכעת באירופה תוהים מדוע לא לרכוש כבר עכשיו מערכות כאלה מישראל: "מערכות ההגנה של ה'חץ' מילאו תפקיד מרכזי ביירוט 99% מהאיומים שנשלחו מאיראן"

כיפת ברזל, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)כיפת ברזל, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

נקודת אור אחת בוודאי הייתה בעקבות המתקפה האיראנית: ישראל צברה מעמד גבוה בעולם כולו בעקבות מערכות ההגנה שלה. העניין הזה לא נעלם מעיני מדינות אירופה, שנמצאים בקשרי ידידות עם ישראל. לפי דיווח בעיתון גלובס, באירופה הסתכלו בהתפעלות על נתוני היירוט, ובגרמניה, שרכשה כבר את מערכת חץ 3 מישראל, הביעו שביעות הרצון על ההחלטה ובעיקר העלו שאלה חשובה: מתי המערכת תגן על המדינה שלהם.

"כיצד מערכות ההגנה האווירית של ישראל - "כיפת ברזל" ו"חץ 3"- עובדות, ומתי גרמניה תקבל אחת מהן?", נכתב הבוקר בעיתון הגרמני "טאגסשפיגל". פינלנד רכשה בעבר מישראל את כיפת ברזל, אבל גרמניה לא עשתה זאת.

בעיתון ה"פרנקפורטר רונדשאו" נכתב כי "מערכות ההגנה של ה'חץ' מילאו תפקיד מרכזי ביירוט 99% מהאיומים שנשלחו מאיראן. גרמניה רכשה את מערכת החץ 3 להגנה מפני טילים ארוכי טווח, כחלק משינוי תפיסת הביטחון שלה על רקע המלחמה באוקראינה". ברשתות ובטלוויזיה הציגו מה שנראה כיירוט של המערכת על גבול האטמוספירה, שיצר פיצוץ בגוונים כחולים".

בעיתון ציינו כי הכטב"מים האיראניים יורטו בעזרת חיל האוויר האמריקאי, שזקף לזכותו כ־80 הפלות, אבל ישראל נטרלה את הרוב. העובדה שאיראן תקפה ללא תוצאות צוינה גם בעיתונים בצרפת, איטליה ובריטניה.

עוד פורסם כי בחברות הביטחוניות הגדולות, שנמנות על מערך ההגנה של ישראל, נתקלו בהתעניינות בינלאומית בהיקף שלא היה כמוהו בעבר. העסקה לרכישת מערכת חץ 3, כולל מכ"ם "אורן אדיר", כבר נעשתה. בניגוד לכיפת ברזל, שהוכיחה את עצמה, המערכת הייחודית של ישראל מצליחה ליירט טילים בליסטיים בעודם באטמוספירה, ועברה מספר ניסויים. גרמניה שילמה כ־500 מיליון אירו לפני שקיבלה אישור סופי לרכש מהרשויות האמריקאיות.

אנדראס שוורץ, פוליטיקאי גרמני שעומד בראש ועדת תקציב הביטחון, אמר ביום שני לתקשורת הגרמנית כי על גרמניה "להגן על עצמה טוב יותר, וכדי לעשות זאת, אנחנו זקוקים במהירות להגנה אירופית מטילים בראשות גרמניה". הוא סיפר כי "למרות המלחמה בעזה, ישראל מתכננת לספק את מערכת חץ 3 בזמן שהוסכם", כך שגרמניה תפעיל אותה כבר בסתיו 2025.

תגיות:איראןחיל האווירחץגרמניהצה"לחץ 3מטח טילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה