חם ברשת

הצעירה האיראנית יצאה נגד המשטר ועוררה סערה: "השנאה ליהודים גוררת אותנו למלחמה"

אליקה לה בון, עורכת דין ממוצא בריטי ואיראני, ביקרה את ההנהלה האיראנית וזכתה לתמיכה מגולשים לבנונים וסורים: "אלה שאומרים ׳לאיראן יש הזכות להגן על עצמה׳ גם חושבים שחיזבאללה, שהרג יותר לבנונים מישראלים, הוא 'התנגדות'"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

סרטון של צעירה ממוצא איראני, שמביעה את דעתה נגד המשטר, הפך לוויראלי ביממה האחרונה. מדובר באליקה לה בון, עו"ד ממוצא בריטי-איראני שחיה בארצות הברית ונחשבת לפופולרית מאוד ברשתות החברתיות. בסרטון קוראת לה בון להרגעת המצב בין ישראל לאיראן ומבקרת משפיענים שהתבטאו אחרת. הסרטון זכה לפופולריות רבה, חצה מהר מאוד את רף מיליון הצפיות וצוטט ברחבי העולם.

תחילה היא התייחסה לטענה לפיה "לאיראן הזכות להגן על עצמה". לה בון אמרה: "מה שהרפובליקה האיראנית עושה, זה לא שיקוף של התושבים האיראנים. היינו ברורים לגבי מה אנחנו רוצים – שלום".

מיד אחר כך היא הזכירה את הטבח בשמחת תורה ואת הטילים שחיזבאללה לא מפסיק לשגר לעבר ישראל. "אם הייתם מקשיבים לנו, הייתם יודעים שהאיראנים לא רוצים מלחמה עם ישראל. תושבי איראן אמרו זאת שוב ושוב. זה אתם שרוצים מלחמה עם ישראל, זו השנאה שלכם לישראל וליהודים שגוררת אותנו למלחמה שלא ביקשנו. תעזבו אותנו בשקט, אנחנו לא רוצים זאת", אמרה.

זוהי התבטאות שאינה שכיחה. בהתאם לכך, גולשים רבים הביעו איתה הזדהות. אחת הגולשות, אזרחית לבנון, כתבה: "אני לא יודע כמה זמן אנחנו צריכים להמשיך להגיד את זה לעולם, הרפובליקה האיסלאמית היא לא איראן, חיזבאללה הוא לא לבנון. אלה שאומרים ׳לאיראן יש את הזכות להגן על עצמה׳ גם חושבים שחיזבאללה, שהרג יותר לבנונים מישראלים, הוא 'התנגדות'".

מגיב ממוצא סורי כתב: "תודה שדיברת בעד האנושות, אנחנו אוהבים את העם האיראני החופשי. הישארו חזקים, הישארו חופשיים, יבוא היום שבו נחגוג יחד".

 

 

תגיות:איראןחם ברשתישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה