חדשות בארץ

תשובת חמאס למתווכות: "נשחרר רק 20 חטופים בשישה שבועות - בתמורה לנסיגה מלאה"

ארגון הטרור הודיע שלשום כי הוא דוחה את כל ההצעות שהונחו לפניו, והתנה קיום עסקה בהודעה ישראלית על סיום המלחמה ונסיגה מלאה. כעת נחשפת התשובה המלאה, עליה הגיבו האמריקנים: "סינוואר לא רוצה עסקה"

שחרור חטופים מעזה, ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)שחרור חטופים מעזה, ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

החמאס הודיע שלשום למתווכות כי הוא מוכן לשחרר רק כ-20 חטופים ולא 40, וכי הדבר ייעשה בתמורה להודעת ישראל על נסיגה מלאה מעזה וסיום המלחמה. כך נחשף הערב (שני) ב-ynet. חמאס טוען שחלק מהחטופים - נשים, גברים מעל גיל 50, חולים ופצועים, שהיו כלולים בהצעה שהונחה לפניו, אינם בין החיים או שאינו יודע לאתר אותם.

בנוסף, הודיע החמאס כי שחרור 20 החטופים ייעשה לאורך שישה שבועות, ולאחר מכן ימשך המשא ומתן לשחרור היתר. כמו כן, הוא דרש לעלות את מספר האסירים הפלסטינים שישוחררו במשך שישה שבועות ליותר מאלף, במקום 700 שהציעו ישראל והמתווכות. לסעיפים אלה יש להוסיף את הדרישות הנוספות: הסרת המצור מהרצועה, אישור לעזתים לחזור לצפון הרצועה, הגדלת הסיוע ההומניטרי ושיקום הרצועה.

גורמים מדיניים הגיבו לדיווח ואמרו כי: "תשובת החמאס חצופה. היא לא השאירה מקום לספק, ארגון הטרור בשום פרמטר לא הסכים. אין סעיף אחד שהסכים לו. הוא אפילו שינה את התשובה הקודמת שלו לרעה", אמרו הגורמים. גם בוושינגטון התייחסו לכך וציינו כי "סינוואר לא רוצה עסקה".

תגיות:אסירי חמאסמלחמת חרבות ברזלחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה