חדשות בארץ

הסתיימה ישיבת קבינט המלחמה; דיווח בארה"ב: "ישראל עשויה לתקוף באיראן"

במשך שעתיים וחצי דנו השרים באפשרויות השונות וברמות התגובה לתקיפה איראנית. על פי דיווח בארה"ב, ישראל עשויה להגיב בעוצמה יחסית נמוכה, יתכן כבר בימים הקרובים. לוחמי הנח"ל חיסלו 15 מחבלים במרכז הרצועה

לוחמי הנח"ל מאתרים מנהרה (צילום: דובר צה"ל)לוחמי הנח"ל מאתרים מנהרה (צילום: דובר צה"ל)
אא

קבינט המלחמה קיים אחר הצהריים (שני) דיון שעסק בבחינת האפשרויות העומדות בפני ישראל כתגובה למתקפה האיראנית. לשכת ראש הממשלה דיווחה כי מחר תערך פגישה נוספת.

במשך שעתיים וחצי דנו השרים ב"מדרגות תגובה" ועל פי דיווח בחדשות 12, גורמי הביטחון העלו מספר הצעות, חלקן מינוריות וחלק עצימות יותר. חלק מהתגובות הן כאלו שאפשר להוציא לפועל באופן מידי.

על פי הדיווח, "המטרה של ישראל היא להכאיב לאיראן אבל לא לגרום למלחמה כוללת". כמו כן,  ישראל רוצה לצאת לפעולה שמתואמת עם האמריקנים. על פי ה"וול סטריט ג'ורנל", גורמים מערביים וביניהם אמריקנים מעריכים כי ישראל תגיב במהירות - ייתכן עוד היום.

מתקפה באיראן תדחה פעולה ברפיח

הסלמה עם האיראנים תוביל לדחיית כניסת צה"ל לרפיח. כך העריכו היום גורמי הביטחון. חילה אוויר פיזר אתמול כרוזים הקראו לתושבי רפיח "לסייע" באיתור חטופים ישראליים ולדווח על מיקומם. היום צה"ל היה אמור להטיל כרוזים נוספים הקוראים לאוכלוסייה ברפיח לנוע מערבה לאזור הביטחון במואסי, אולם הפעולה נדחתה.

גורם ישראלי הבהיר בשיחה עם CNN כי "ישראל נותרה נחושה לבצע פעולה קרקעית ברפיח, אם כי העיתוי של פינוי אזרחים והמתקפה הקרקעית הקרובה עדיין לא ברור כרגע". בצה"ל סירבו להגיב על הדיווח.

מפקד פיקוד העורף: המשיכו להקשיב ולפעול בהתאם להנחיות

האלוף אורי גורדין, מפקד פיקוד העורף, יצא היום בהצהרה לאזרחי ישראל ואמר בין היתר: "אנחנו במלחמה ארוכה ורב זירתית, לאורך כל המלחמה אנו נלחמים עושים הערכות מצב כשמטרות המלחמה וביטחון תושבי מדינת ישראל לנגד עינינו. אנחנו במלחמה ארוכה, יכולים להיות שינויים גם בימים הקרובים לאור הערכת מצב. המשיכו להקשיב ולפעול בהתאם להנחיות פיקוד העורף, הן מצילות חיים".

לוחמי הנח"ל חיסלו מחבלים ואיתרו פירי מנהרות

צוות הקרב של חטיבת הנח"ל, חטיבה 401 ויחידות נוספות בפיקוד אוגדה 162 המשיכו בפשיטות הממוקדות לחיסול מחבלים והשמדת תשתיות טרור במרכז רצועת עזה. במסגרת המבצע לוחמים חיסלו מחבלים, השמידו מספר מבנים של חמאס והג'יהאד האיסלאמי, ואיתרו תשתיות טרור, אמצעי לחימה, ציוד ומשגרי רקטות.

באחת מהפעולות, לוחמי סיירת נח"ל זיהו מחבל במבנה חשוד, ותוך דקות חיסלו אותו על ידי טיל מדויק. במקביל, במסדרון נצרים, ציר המפריד בין צפון לדרום הרצועה, הלוחמים נתקלו במחבלים וחיסלו 15 מהם.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלקבינט המלחמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה