חדשות בארץ

הקבינט מתכנס: עשוי לקבל החלטה על פעולה באיראן וכניסה לרפיח

קבינט המלחמה ימשיך בדיונים שהחלו אתמול ועשוי לקבל את ההחלטות הגורליות, למרות מסרים מארה"ב ומדינות אחרות להימנע מפעולות צבאיות. שתי חטיבות מילואים יכנסו לעזה

פעילות בעזה (צילום: דובר צה"ל)פעילות בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

קבינט המלחמה יתכנס היום בצהריים (שני), להמשך הדיונים שהחלו אתמול ועסקו בבחינת האפשרות לתקוף באיראן. מרבית השרים תמכו בתקיפה, בתגובה למתקפה האיראנית על ישראל, אך על פי דיווח בחדשות 12, טרם הוחלט על העיתוי ועל עוצמת התגובה הישראלית.

מנהיגי המדינות המתועשות, ה-G7, קראו אתמול לישראל שלא להגיב צבאית ולהימנע מהסלמה, והבטיחו כי יחלו בהפעלת לחץ דיפלומטי על איראן. האיחוד האירופי הודיע הבוקר כי יערוך דיון במטרה להוביל להטלת סנקציות כלכליות על משמרות המהפכה.

גורמים מדיניים בישראל מסרו כי "כל האופציות פתוחות, קיבלנו את המסרים ממנהיגי המערב אך ההחלטה הסופית היא של ישראל".

נשקלת הקדמת הפעולה ברפיח

"התשובה השלילית מצד החמאס בעניין עסקת החטופים, מקרב את הפעולה הצבאית ברפיח". כך דיווח העיתון אל-אח'באר המצטט מקור מצרי. על פי הדיווח, "התשובה שחמאס החזיר למתווכות כל כך חד משמעית נגד עסקה, שהיא מקרבת את הפעולה ברפיח בצעדי ענק. החרפת המתיחות בחזיתות אחרות הובילה את ישראל לבחון את ההחלטה להסתער על רפיח".

אמש פרסמה לשכת ראש הממשלה הצהרה, בעקבות תשובת ארגון הטרור: "חמאס השיב בשלילה למתווה שהונח בפניו על ידי המתווכות. דחיית הצעת שלוש המתווכות, שכללה מרחב משמעותי ביותר של גמישות מצד ישראל, מוכיחה כי סינוואר אינו רוצה בעסקה הומניטרית ובהשבת החטופים וממשיך לנצל את המתיחות מול איראן ולחתור לאיחוד הזירות והסלמה כוללת באזור. ישראל תמשיך לחתור למימוש יעדי המלחמה מול חמאס בעוצמה, ותהפוך כל אבן להשבת 133 החטופים והחטופות מעזה בהקדם".

צה"ל: 2 חטיבות מילואים יכנסו לרצועה

שתי חטיבות של חיילי מילואים, חטיבת "כרמלי", המורכבת מחיילי חי"ר יוצאי גולני, וחטיבת השריון 679, גויסו ביממה האחרונה, והן צפויות להיכנס למרכז הרצועה. חטיבה אחת תתפוס את מסדרון נצרים וחטיבה נוספת תאבטח את המזח האמריקני שמוקם בחופי עזה. כך אישר דובר צה"ל.

הצבא הוסיף כי אוגדה 162, שעד כה החזיקה את המסדרון בנצרים, ובה פועלת חטיבת הנח"ל, "תתפנה למשימות אחרות ברצועה".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלקבינט המלחמהתקיפה איראנית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה