חדשות בארץ

ארצות הברית: "השמדנו יותר מ-80 כטבמ"ים ו-6 טילים בליסטיים ששוגרו מאיראן ותימן לישראל"

ליל הניסים הגדול: צבא ארצות הברית הודיע על השמדת יותר מ-80 כטב"מים ו-6 טילים בליסטיים. דובר צה"ל: "איראן שיגרה 60 טון של חומרי נפץ שיכלו לגרום נזק אדיר"

(צילום: Jamal Awad / Flash90)(צילום: Jamal Awad / Flash90)
אא

הפיקוד המרכזי של ארצות הברית הודיע הבוקר (שני) כי כוחותיו פעלו והשמידו בהצלחה יותר מ-80 כטבמ"ים ולפחות 6 טילים בליסטיים ששוגרו מאיראן ותימן לעבר מדינת ישראל במתקפה האיראנית במוצאי שבת.

על פי ההודעה, "הפיקוד המרכזי של ארה"ב ממשיכה לתמוך בהגנה של ישראל מפני פעולות מסוכנות אלה של איראן. נמשיך לעבוד עם כל השותפים האזוריים שלנו כדי להגביר את הביטחון האזורי". עוד צוין כי הפעולה כוללת השמדת רכב משגר של  טיל בליסטי על רכב המשגר שלו ו-7 כטבמ"ים, שהושמדו על הקרקע עוד לפני שיגורם באזורים בשליטת החות'ים בתימן הנתמכים על ידי איראן.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן פרסם הלילה כי שוחח עם טייסי הקרב של הפיקוד המרכזי בכדי לשבח אותם "על מיומנותם האווירית יוצאת הדופן והמיומנות בהגנה על ישראל מפני מתקפה אווירית חסרת תקדים של איראן".

אמש אישר ראש ממשלת בריטניה, רישי סונק, כי גם מטוסי קרב של חייל האויר בבריטניה יירטו מספר כטב"מים ששוגרו לעבר ישראל. עוד הוסיף סונק והדגיש כי "המתקפה של איראן אמש הייתה הסלמה מסוכנת ומיותרת".

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי סיכם את המתקפה האיראנית העצומה והודיע כי איראן שיגרה כ-350 שיגורים מסוגים שונים, 60 טון של ראשי קרב שיכלו לגרום לנזק אדיר. "איראן ושלוחותיה סיכנו את עיראק, תימן ולבנון וגרמו לכל המזרח התיכון להפסיק לנוע. איראן סגרה את המרחב האווירי של מדינות האזור תוך שהיא משגרת כ-350 שיגורים מסוגים שונים, שהם בסך הכל כוללים כ-60 טון של ראשי נפץ (60,000 ק”ג) וחומרי נפץ שהיו עלולים לגרום נזק חמור לכל מדינה באזור", אמר הגרי.

"עשרות מטוסי קרב, לצד מערכות ההגנה הישראליות, בשיתוף הקואליציה האזורית בראשות ארה”ב, בריטניה, צרפת ומדינות נוספות באזור, יירטו 99% מהאיומים. זו הפעם הראשונה שקואליציה כזו פועלת כדי לסכל איומים איראניים במזרח התיכון", לשון הודעת דובר צה"ל.

התקיפה האיראנית על ישראל היא תקיפה אווירית נרחבת שביצעה איראן משטחה נגד ישראל במוצאי השבת האחרונה, וכללה 110 טילים בליסטיים, 185 כטב"מים ו-36 טילי שיוט שלושה גלים. לא רק מאיראן שוגרו הכטב"מים, אלא גם ממדינות נוספות, בהן תימן, על ידי החות'ים. במקביל, שיגר חיזבאללה מלבנון כ-25 רקטות, שלטענת הארגון כוונו לעבר בסיסים ברמת הגולן.

בחסדי שמים גלויים, התקיפה לא הצליחה: 99% מהטילים והכטב"מים יורטו על ידי ישראל וקואליציית מדינות בהנהגת ארצות הברית. ירדן יירטה עשרות כטב"מים במרחב האווירי שלה, בצד של בקעת הירדן שבשליטתה וסמוך לגבול ירדן–סוריה. הישג זה – של 99% הצלחה ביירוט מאות מטרות, בהם נחילי כטב"מים ולמעלה ממאה טילים בליסטיים – הוא חסר תקדים בתולדות ההגנה האווירית ולוחמת הטילים.

קראו את פרק ק' בתהילים והודו לה' על ניסיו העצומים:

{א} מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיהוָה כָּל הָאָרֶץ: {ב} עִבְדוּ אֶת יְהוָה בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה: {ג} דְּעוּ כִּי יְהוָה הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ: {ד} בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ: {ה} כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:

הרב זמיר כהן במילים קצרות על כוחה האדיר של תפילה, שאינה שבה ריקם לעולם, ועל ישועות שמחכות להתגשם עבורנו - אם רק נפתח את הפה ונבקש באמת:

תגיות:איראןניסיםטילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה