חדשות בארץ

"הגיע הזמן להסיר את הכפפות נגד איראן": הנאום התקיף של ארדן באו"ם

שגריר ישראל יזם את הדיון במועצת הביטחון, הקרין סרטונים של ישראל מותקפת ואמר: "עבור איראן, חיסולה של מדינת ישראל והבערת האזור כולו חשובים יותר מהגנה על המקומות הקדושים לאסלאם". ומה ענה מזכ"ל האו"ם?

ארדן בעצרת האו"ם (צילום: דוברות משלחת ישראל לאו"ם)ארדן בעצרת האו"ם (צילום: דוברות משלחת ישראל לאו"ם)
אא

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, שהה הלילה (בין ראשון לשני) בדיון דחוף במועצת הביטחון בנוגע המתקפה האיראנית על ישראל. המועצה לא מתכנסת בימי ראשון, אבל עשתה זאת לאור הדחיפות ובקשה של ארדן. במהלך הדיון, ארדן הציג סרטונים שמראים את המתקפה בשמי ישראל, ודרש להכריז על משמרות המהפכה כעל ארגון טרור.

"מאז שהתחלתי את תפקידי, צלצלתי בפעמונים בכל הנוגע לאיראן בכל נאום שנשאתי פה. הבהרתי שמטרותיה לשליטה עולמית חייבות להיבלם לפני שזה יביא את העולם לנקודת אל חזור - מלחמה אזורית שיכולה להתדרדר למלחמה עולמית", אמר. "לצערי, לא ננקטה כל פעולה. אתמול בלילה, העולם חזה בהסלמה חסרת תקדים שמוכיחה מה קורה כשלא נשמעים לאזהרות".

ארדן הקרין את היירוטים מעל הר הבית ומסגד אל-אקצא. "עבור איראן, חיסולה של מדינת ישראל והבערת האזור כולו חשובים יותר מהגנה על המקומות הקדושים לאסלאם", הוסיף. "משטר האייתולות, במזימתו לכפות הגמוניה שיעית גלובלית דרך גרורותיו, תקף אפילו את סעודיה ואיחוד האמירויות, וכל מי שהיווה בעיניהם מכשול.

"המסכות הוסרו, וזה גם הזמן להסיר את הכפפות. אנו מוקפים על ידי בנות חסותה של איראן - המלחמה בעזה התרחבה הרבה מעבר לישראל והחמאס. כל ארגוני הטרור שתוקפים את ישראל הם הזרועות של אותו תמנון שיעי – התמנון האיראני. ישראל שומרת לעצמה את הזכות הצודקת לנקוט בפעולת נגד. הכירו במשמרות המהפכה של איראן כארגון טרור. עכשיו זה הזמן לעבור לפעולה - לא בשביל טובתה של ישראל, אלא לטובת העולם כולו. עצרו את איראן - והיום".

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, שבעבר התבטא נגד ישראל וגונן עליה שלשום, המשיך באותו קו: "אני מגנה באופן ברור את התקיפה האיראנית נגד ישראל וקורא ל'הפסקת העוינות' באופן מיידי. אני חוזר ומזכיר כי לפי אמנת האו"ם אין להשתמש בכוח נגד מדינה חברה. חיוני לפעול באיפוק ולא להביא להסלמה במזה"ת. ביטחון אזורי ובין-לאומי מתערערים מדי שעה - לא האזור ולא העולם צריכים עוד מלחמות".

סגן שגרירת ארה"ב באו"ם, רוברט ווד, אמר בדיון כי מועצת הביטחון מחויבת להתייחס למתקפה האיראנית, והבהיר: "איראן תישא באחריות אם היא או שלוחיה ינקטו פעולה נגדנו או פעולה נוספת נגד ישראל. עלינו לגנות באופן חד-משמעי את הפעילות של איראן - אנחנו תומכים ביכולת של ישראל להגן על עצמה". בבריטניה הצטרפו לארה"ב, והוסיפו: "טבעה של התקיפה מאיראן לעבר שטח ישראל מאיים בחריפות על ביטחון ושלום אזרחים במזה"ת. דרך תקיפה זו, איראן הציגה שוב את כוונתה לזרוע כאוס באזור - ובריטניה תמשיך לעמוד לצד זכותה של ישראל לביטחון".

מנגד, שגריר איראן באו"ם תקף את ארה"ב וידידות ישראל והוסיף: "ארה"ב, בריטניה וצרפת בחרו פעם נוספת להתעלם מהמצב ומשורש הבעיה שתרם למצב הנוכחי. במשך 6 חודשים שלושתן, בייחוד ארה"ב, הגנו על ישראל מאחריות לרצח עם בעזה. אם ארה"ב תפתח במבצע צבאי נגד איראן - איראן תשמש בזכותה לתגובה פרופורציונאליות".

תגיות:איראןגלעד ארדןאנטוניו גוטרשמועצת הביטחון של האו"םרוברט ווד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה