חדשות בארץ

קבינט המלחמה דן בתגובה הישראלית לאיראן; מנהיגי ה-G7 דרשו לא להגיב צבאית

במשך שלוש וחצי שעות קיים הקבינט דיון באפשרויות העומדות בפני ישראל בתגובה למתקפה האיראנית. מנהיגי שבע המדינות המתועשות נענו לקריאת נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, ללחוץ על ישראל להימנע מתקיפה נגדית

התכנסות הקבינט, הערב (צילום: עמוס בן גרשום, לע״מ)התכנסות הקבינט, הערב (צילום: עמוס בן גרשום, לע״מ)
אא

קבינט המלחמה דן הערב (ראשון) במתקפה האיראנית ובחן את האפשרויות העומדות בפני ישראל לבצע מתקפת נגד, ואם כן - מתי, ובאיזו עוצמה.

בינתיים, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כינס דיון בזום עם מנהיגי שבע המדינות המתועשות, ה-G7, וסוכם "להשתמש בכל ערוצי ההשפעה על ישראל כדי שזו לא תפתח במתקפת תגמול על איראן, לאחר המתקפה הלילה".

ברשת "בלומברג" דווח כי המנהיגים גינו פה אחד את המתקפה, וקראו לכל הצדדים לנהוג באיפוק. "נמשיך בכל המאמצים שלנו לפעול להורדת הסלמה. סיום המשבר בעזה בהקדם האפשרי, בעיקר באמצעות הפסקת אש מיידית, יעשה את ההבדל", נמסר בהודעת המדינות.

ישיבת קבינט המלחמה הישראלי נמשכה כשלוש וחצי שעות ועל פי דיווח ב-CNN, גורם ישראלי אמר כי "נגיב למתקפה - אבל ההיקף טרם נקבע". בדיווח הוסיפו כי הנשיא ביידן אמר לראש הממשלה בנימין נתניהו, במהלך שיחתם הלילה, כי על ישראל "להסתפק בניצחון ולא להגיב". גורמים ביטחוניים ציינו הבוקר כי הדילמה בישראל בעיצוב התגובה היא איך להתייחס להשלכות המתקפה: לפי הכוונות שלה או לפי התוצאות שלה.

שר הביטחון יואב גלנט ציין היום, בעת הערכת מצב בצה"ל, כי ישראל לא בהכרח תפנה לתגובה מהירה. לדבריו, "יחד עם ארה"ב ומדינות נוספות, הצבנו ברית חזקה ועוצמתית, בתיאום ובסנכרון בין מערכי הביטחון של מדינת ישראל, ארצות הברית והשותפים שלנו. התוצאה היא בלימה מוחלטת של האיומים למעט שוליים מאוד מאוד קטנים, ואני רוצה לומר בהיבט הזה כל הכבוד למערכת הביטחון, כל הכבוד לצה"ל וכל הכבוד לשותפים שלנו".

גלנט הוסיף: "יש לנו כאן הזדמנות לייסד ברית אסטרטגית כנגד האיום החמור הזה של איראן, שמאיימת לשים על הראשים של הטילים האלה חומרי נפץ גרעיניים. הדבר הזה יכול להיות איום חמור ביותר. ארה"ב, ישראל ובעלות הברית שלה עומדים כתף כתף להגן כנגד האיום הזה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש מהשרים, דרך מזכיר הממשלה יוסי פוקס, להימנע מראיונות בתקשורת בנושא האיראני. טרם הודעת נתניהו היו כמה שרים שכן התבטאו בנושא.

שר התרבות והספורט מיקי זוהר טען כי יש להגיב למתקפה האיראנית באופן עוצמתי, ומסר כי "תגובה רופסת מול התוקפנות חסרת התקדים היא המשך הקונספציה המיושנת של היגיון סביר מול טרוריסטים אכזריים". לדבריו, "‏זה נכשל מול חמאס וקיבלנו את ה-7 באוקטובר, זה נכשל מול חיזבאללה שתוקפים אותנו ללא הרף והביאו לפינוי תושבי הצפון, וזה ייכשל מול איראן שלא היססה לתקוף את ישראל באופן ישיר".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' פרסם הצהרה המתייחסת למתקפה האיראנית, וקרא לא "להבליג", שכן לדבריו, "עיני כל המזרח התיכון והעולם כולו נשואות למדינת ישראל. אם נבליג חלילה נכניס את עצמנו ואת ילדינו לסכנה קיומית מיידית".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, טען כי צריך להגיב באופן עוצמתי למתקפה האיראנית, ואמר כי "כדי לייצר הרתעה במזרח התיכון - בעל הבית חייב להשתגע. אסור שהתגובה של ישראל תהיה 'דרדלה', בסגנון הפצצות הדיונות שראינו בשנים הקודמות בעזה. תפיסות ההכלה והמידתיות הן תפיסות שעברו מהעולם ב-7 באוקטובר".

השר בני גנץ התייחס למתקפה האיראנית, ואמר כי "איראן פגשה את עוצמתה של מערכת הביטחון הישראלית. איראן היא בעיה עולמית, והעולם התייצב יחד עם ישראל מול הסכנה". לדבריו, "האירוע לא נגמר, את הברית האסטרטגית ומערך שיתוף הפעולה האזורי שבנינו צריך לחזק. נבנה קואליציה אזורית מול האיום של איראן - ונגבה מהם מחיר, באופן ובזמן שנכונים לנו. עלינו לזכור שטרם השלמנו את המשימות שלנו – ובראשן השבת החטופים והסרת האיום מתושבי הצפון והדרום".

תגיות:קבינט המלחמהתקיפה איראנית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה