חדשות בארץ

הקבינט יתכנס ויכריע אם לתקוף באיראן; מפקד משמרות המהפכה הזהיר את ישראל

הקבינט המדיני ביטחוני ידון באפשרויות העומדות בפני ישראל ועל היקף התגובה ומועדה. ארה"ב ביקשה להימנע מהסלמה ולנסות "מסלול דיפלומטי שילחיץ את האיראנים"

שרידי טיל איראני ליד ערד (צילום: עיריית ערד)שרידי טיל איראני ליד ערד (צילום: עיריית ערד)
אא

הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס היום (ראשון), לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו, וידון בשאלה האם להגיב למתקפה האיראנית ואם כן באיזו עוצמה. בקרב השרים ישנן חילוקי דעות לגבי עוצמת התגובה, אך מרביתם תמימי דעים כי יש להגיב ולהרתיע.

גורמים במערכת הביטחון אמרו הבוקר לגלי צה"ל כי: "אנחנו מסתכלים גם על הכוונות האיראניות ולא רק על התוצאות של  המתקפה. הכוונה הייתה לפגוע באופן משמעותי בבסיס אסטרטגי של מדינת ישראל. המרחק בין מה שאיראן ניסתה להשיג למה שקרה בפועל - שנות אור. הדיונים במערכת הביטחון יתמקדו בשאלה - האם להגיב נגד איראן בהתאם להיקף המתקפה שהוציאה, או בהתאם לתוצאות שהשיגה".

הממשל האיראני הודיע כי הכוננות בשטח המדינה נמשכת ואף תוגברה, מחשש למתקפה ישראלית. האיראנים זימנו את שגרירי מדינות המערב לשיחה, והזהירו אותם מתמיכה בתקיפה ישראלית על איראן.

מפקד משמרות המהפכה, חוסיין סלאמי, אמר לתקשורת בארצו כי "התחלנו דף חדש במאבק באויב הציוני, יישמנו משוואה חדשה עם הישות הציונית והיא התגובה על כל התקפה מצידה על שטחי איראן באופן ישיר. אם ישראל תגיב על המתקפה, התגובה הבאה שלנו בוודאות תהיה הרבה יותר רחבה ממה שעשינו".

משרד החוץ הישראלי פרסם הודעה באנגלית המתייחסת למתקפה האיראנית החריגה. בהודעה נכתב כי "אלה היו לילה ובוקר ארוכים אך דבר אחד ברור. אנו חזקים, איתנים ולעולם לא ניכנע לטרור. הפוגעים בעם הישראלי ישלמו את המחיר".

שר החוץ ישראל כ"ץ הוסיף כי "אמרנו שאם איראן תתקוף בישראל, נגיב באיראן. זה עדיין בתוקף". חבר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ דני דנון, התייחס למתקפה האיראנית: "ה 7.10 הזכיר לנו את מה שהיה ידוע תמיד - מדינת ישראל לא יכולה לבנות את תפישת הבטחון על הגנה בלבד. הצגנו הלילה יכולות הגנה פנומנליות, כעת חייבים להציג את יכולות ההתקפה ולשקם את ההרתעה של צה"ל".

האמריקנים בעד לחץ דיפלומטי

ישראל הודיעה אתמול לארה"ב כי היא שומרת לעצמה את הזכות להגיב על התקיפה האיראנית. הנשיא ג'ו ביידן, מצידו, הודיע כי מחר יכנס את מנהיגי G7, כדי לתאם "תגובה דיפלומטית מאוחדת למתקפה החצופה של איראן. הצוות שלי יתקשר עם עמיתים ברחבי האזור ונשמור על קשר הדוק עם מנהיגי ישראל".

תגיות:הקבינט המדיני ביטחוניתקיפה איראנית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה