חדשות בארץ

עזה: טנקים חוסמים מעבר תושבים לצפון הרצועה; משט "מרמרה 2" יצא מטורקיה

הפלסטינים דיווחו כי ישראל אישרה מעבר אזרחים לצפון עזה, אך צה"ל הכחיש זאת והזיז כוחות ואף הזהיר את העזתיים. בטורקיה מדווחים על משט שיצא לכוון עזה ויגיע בתוך כשבוע

עזה, הבוקר (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)עזה, הבוקר (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

הפלסטינים דיווחו היום (ראשון) כי ישראל התירה חזרה של תושבים עזתיים לצפון הרצועה אך צה"ל הכחיש זאת. על פי הפלסטינים, החזרה הותרה לנשים וילדים עד גיל 14.

דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, מיהר להכחיש ופרסם הודעה שהועברה גם לתושבים בעזה: "השמועות לפיהן כוחות צה"ל מאפשרים לתושבים לחזור לצפון רצועת עזה הן שקריות וחסרות בסיס לחלוטין. צה"ל אינו מאפשר לתושבים לחזור, לא דרך רחוב סלאח אלדין או דרך רחוב אלראשיד (אלבחר). למען ביטחונכם, אל תתקרבו לכוחות הפועלים שם. אזור צפון רצועת עזה הוא עדיין אזור מלחמה ולא נאפשר חזרה אליו".

כוח שיריון הוזז למעברים שבין דרום הרצועה לצפונה, ועל פי דיווח ערבי מספר מחבלים שניסו לעבור צפונה אף נורו. הכוחות פיזרו באמצעות פצצות עשן המוני עזתים על כביש א-רשיד ברצועה, שהחליטו לחזור לחלקיה הצפוניים ללא אישור מצה"ל. כזכור, חטיבת הנח"ל היא היחידה ששוהה ברצועה ומחזיקה בציר נצרים, המבתר את הרצועה לשניים.

יש לציין כי משאיות סיוע לרצועה החלו בשישי לעבור דרך המעבר החדש שהוקם סמוך לזיקים. דובר צה"ל אישר כי "בהתאם להחלטת הדרג המדיני, בתיאום צה"ל ומתפ"ש, הוכנסו בשישי לראשונה מספר משאיות סיוע ראשונות, הכוללות מזון, דרך המעבר הצפוני לרצועה". המדובר במעבר מיוחד שהוקם בסמוך ליישוב זיקים, והוא פועל בנוסף למעברי כרם שלום וניצנה, מהם נכנס סיוע לרצועה מזה כחודשיים. גם במעבר זיקים עוברות המשאיות בידוק ביטחוני, על ידי גורמי הביטחון של רשות המעברים היבשתיים של משרד הביטחון.

החמאס הקפיא אתה משא ומתן, משפחות שכולות דורשות "המשך לחץ צבאי"

לאחר שהחמאס הודיע אמש כי הוא לא ינהל משא ומתן עם ישראל על שחרור חטופים, עד לנסיגה מלאה מהרצועה וסיום המלחמה, לשכת ראש הממשלה פרסמה הודעת תגובה. מלשכתו של בנימין נתניהו נמסר: "בניגוד לפרסומים, המכשול היחיד להשגת שחרור החטופים הוא החמאס ולא שום גורם בצד הישראלי. בין היתר החמאס דורש את סיום המלחמה ונסיגה מוחלטת של צה"ל מרצועת עזה. הקבינט וגורמי הביטחון מאוחדים בהתנגדותם לדרישות מופרכות אלה. חרף המנדט הרחב שצוות המשא ומתן קיבל מראש הממשלה והקבינט, החמאס עד היום סירב לכל עסקה ולכל הצעת פשרה. ההנחיות של הדרג המדיני ניתנו תוך התייעצות עם צוות המשא ומתן במטרה להשיג את שחרור חטופינו ולשמור על ביטחון ישראל, ללא שום שיקול זר".

פורום "תקווה", המאגד משפחות חטופים ומשפחות שכולות, הגיב לתשובה השלילית של החמאס לעסקת חטופים: "התעוררנו הבוקר בפעם המי יודע כמה לבוקר בו החמאס דוחה הצעות לעסקת חטופים עם ישראל. החמאס לא מספיק מורתע ולא מספיק מפחד כדי להשיב את ילדינו ולכן הוא מסרב לעסקה"

בפורום הוסיפו כי "אנו פונים לראש הממשלה ולקבינט המלחמה, תלחצו על הגז, צרפו את התמיכה הבין לאומית ותשנו את המשוואה, לא יכול להיות שמעל לחצי שנה יש לחימה והחמאס הוא זה שקובע את הכללים ואת הבסיס לעסקה. אנחנו דורשים לחץ חזק ומיידי כדי להשיב את כל החטופים הבייתה".

"מרמרה 2" בדרך לעזה

14 שנים אחרי השתלטות לוחמי שייטת 13 על הספינה הטורקית, המרמרה, צפוי מחר לצאת משט נוסף לרצועה. בטורקיה דווח היום כי המשט הנוכחי מתוכנן לשאת סיוע מ-12 מדינות לתושבי רצועת עזה, וכמו בפעם הקודמת מכריזה טורקיה שמטרתו כפולה: לסייע לתושבי הרצועה, ולשבור את המצור הישראלי עליה.

מי שעומד מאחורי המשט הוא בולנט ילדרים, אחד מבכירי ארגון הסיוע וזכויות האדם הטורקי ה-IHH, והוא צפוי לצאת לדרכו בתיאום מלא עם שלטונות טורקיה, כשהנשיא, רג'פ טאיפ ארדואן, מעודד את המהלך.

לקראת המשט כינס ילדרים מסיבת עיתונאים שבה פירט כי המשט יכלול ספינה לובית שתצא מנמל מוסראטה; ספינה לבנונית שתצא מצידון; ועוד ספינה טורקית "מאחד מנמלי טורקיה". התוכנית היא שהספינות יפליגו לנמל אל-עריש המצרי וימשיכו ממנו לרפיח. על הספינות יהיו עיתונאים ו"פעילי שלום" מטורקיה, קנדה, דרום אפריקה, ספרד, ארה"ב, מלזיה ושוודיה. "אף אחד לא ישב בשקט וישתוק על מה שישראל עושה בעזה: רצח עם", אמר ילדרים. "חייבים להציל את עזה ואת תושביה מהאכזריות של המלחמה הנוראה".

תגיות:עזהמרמרהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה