חדשות בארץ

"ארה"ב מבינה שישראל לא תוכל שלא להגיב": הפרשנים מנתחים את המתקפה

בעקבות המתקפה על ישראל, הכתבים והפרשנים הגיבו. ניר דבורי: "ישראל לא צריכה לרוץ קדימה בפזיזות עם תגובות מהבטן". האלוף במיל' ישראל זיו: "איראן הכריזה מלחמה. צריך להקים קואליציה של מדינות"

(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
אא

בעקבות התקיפה האיראנית על ישראל (בין שבת לראשון) הגיבו הכתבים והפרשנים המכסים את האירוע להשלכות. התגובות של כתבי חדשות 12 לא איחרו לבוא, כשהכתב עמית סגל הסביר: "ישראל נכנסה לעימות ישיר עם איראן. האיראנים החליטו לפעול בדרך שבמשך שנים הם נמנעו ממנה - ירי לעבר ישראל. אנחנו רואים מי מהמדינות נמצאת באיזה צד. אנחנו למעשה רואים מזרח תיכון חדש".

בהמשך, הכתב ניר דבורי כתב: "אחרי התקיפה האיראנית ישראל לא צריכה לרוץ קדימה בפזיזות עם תגובה מהבטן. ישראל צריכה לנסות לנצל הזדמנות שלא הייתה עד עכשיו לבנות אסטרטגיה ביטחונית לאומית חדשה. אנחנו במצב חדש שבו העולם שוב איתנו. צריך לנצל את זה היטב, ולהכין תוכנית שונה מתוך חשיבה רחבה, מתוך התחשבות ובשיתוף בעלות הברית שלנו. צריך אומץ מדיני ואומץ פוליטי".

הכתבת דנה ויס הוסיפה: "האמריקנים יודעים ומבינים שישראל לא תוכל שלא להגיב. ההחלטה איך להגיב תיקבע בהמשך. ההערכה הייתה שתגובה איראנית תביא לעוד תגובה ישראלית, וצריך להיערך לאפשרות לסבב לחימה שיימשך כמה ימים".

העיתונאי אוהד חמו התבטא כך: "תפיסת העולם האיראנית מאז 1979 השתנתה. עד עכשיו הייתה זו תפיסה של הכלה לפעולות שמבצעת ישראל. הם הכילו במטרה להתקדם בתוכנית הגרעין שלהם. מה גרם להם הפעם, דווקא אחרי החיסול האחרון של בכיר איראני, לשנות מדיניות? אני מעריך שהם זיהו חולשה ישראלית".

האלוף במיל' ישראל זיו, כתב בטור שפורסם באתר כי "איראן הכריזה מלחמה על ישראל. התשובה של ישראל צריכה להיות הקמת קואליציה של מדינות - ולא לרוץ ישר לתקיפה באיראן".

תגיות:מלחמהאיראןתגובה ישראלית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה