חדשות בארץ

גורמים בישראל: "תהיה תגובה משמעותית ועוצמתית על המתקפה האיראנית"

נשיא ארה"ב ביידן שוחח עם ראש הממשלה נתניהו: "ישראל שלחה מסר לאויביה שלא ניתן לאיים על ביטחונה. עזרנו לישראל ליירט כמעט את כל הטילים". באיראן מזהירים את ארה"ב שלא כדאי לה להתערב

ג'ו ביידן (צילום: Miriam Alster/Flash90)ג'ו ביידן (צילום: Miriam Alster/Flash90)
אא

ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, שוחח לפנות בוקר (בין שבת לראשון) עם נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, שגיבה את ישראל במלחמה מול איראן. ברשת NBC אמנם דיווחו שגורמים בממשל ביידן חוששים שישראל תצא למתקפת תגובה מהירה נגד איראן, אך לפי הצהרת נשיא ארה"ב, נראה שהוא אינו מוטרד מכך. עוד דווח, כי ביידן הביע בשיחות סגורות חשש כי "נתניהו מנסה לגרור את ארה"ב לעימות רחב יותר".

ההודעה שיוצאת מהבית הלבן מגנה את המתקפה האיראנית. ביידן הדגיש את המחויבות של ארה"ב לסייע לישראל ולשמור על ביטחונה. "שוחחתי עם ראש הממשלה נתניהו, אמרתי לו שישראל הפגינה יכולת יוצאת דופן להגן על עצמה ולשלוח מסר לאויביה שלא ניתן לאיים על ביטחונה", מסר ביידן.

הוא הוסיף כי צבא ארה"ב סייע לישראל "ליירט כמעט את כל הכטב"מים והטילים ששוגרו". עוד עדכן ביידן, שמחר יכונסו מנהיגי ה-G7 "לתאם תגובה דיפלומטית מאוחדת למתקפה של איראן".

השיחה בין נתניהו לביידן ארכה כ-25 דקות ולאחריה אמרו גורמים ישראליים כי "תהיה תגובה משמעותית ועוצמתית" למטחים ששוגרו מאיראן, וזאת "בממדים חסרי תקדים". דובר ראש ממשלת ישראל בשפה הערבית, אופיר גנדלמן, התראיין לאל-ערבייה והוסיף: "התגובה הישראלית תהיה נחרצת וברורה".

הקבינט המדיני-ביטחוני הודיע כי הסמיך את ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ להחליט על התגובה למתקפה האיראנית. השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' הביעו התנגדות לכך, וטענו כי רק הקבינט צריך לקבל החלטות כאלה.

לאחר דברי ביידן, באיראן הודיעו כי הכטב"מים וטילי השיוט ששיגרה לעבר ישראל משטחה ועל ידי שלוחות אחרות הן תגובה לחיסול בכיר משמרות המהפכה, חסן מהדווי, בדמשק. לדברי גורמים איראניים, "העניין הסתיים - אלא אם המשטר הישראלי יעשה טעות נוספת". עוד הודיעו בכירים בממשל כי במידה והעימות יימשך התגובה תוחמר. איראן הזהירה את ארה"ב כי "זה עימות בין איראן לישראל - ועל ארה"ב להתרחק ממנו".

מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס בהמשך היום, זאת בעקבות פנייה של שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, אליה. ארדן שלח מכתב לנשיאת מועצת הביטחון וכתב כי יש לכנס בדחיפות את המועצה. הוא דרש שהמועצה תגנה את התקיפה של איראן על ישראל, ותכריז כי ארגון משמרות המהפכה הוא ארגון טרור.

"התקיפה של איראן מהווה איום משמעותי לשלום ולביטחון העולמי", אמר ארדן. "איראן אף התפארה בהתקפה, המהווה הסלמה חמורה ומסוכנת. ישראל דורשת כינוס מידי של מועצת הביטחון וגינוי חד משמעי של איראן על ההפרות החמורות שביצעה. ישראל דורשת כי המועצה תכריז על משמרות המהפכה כארגון טרור".

בהודעת משרד החוץ לשגרירויות ישראל בעולם נכתב: "מדובר באירוע חסר תקדים, שבו לראשונה איראן תוקפת את ישראל משטחה בצורה בוטה. אנחנו רואים זאת בחומרה רבה, ולא נוכל לעבור על כך לסדר היום".

תגיות:איראןג'ו ביידןבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה