חדשות בארץ

"איראן - כוחות האופל": מגרמניה עד מזכ"ל האו"ם - כך מגבים בעולם את ישראל

מתקפת הטילים על ישראל גררה תגובות מכל העולם, כשמנהיגי מדינות רבות, בניהן אוסטריה והולנד, קראו לתמיכה בישראל. מזכ"ל האו"ם, שהתבטא בעבר נגד ישראל, אמר: "מגנה את ההסלמה החמורה של איראן"

מזכ"ל האו"ם (צילום: Flash90)מזכ"ל האו"ם (צילום: Flash90)
אא

מתקפת הטילים הלילה (בין שבת לראשון) על מדינת ישראל גררה תגובות גיבוי לישראל ברחבי העולם. נשיאי גרמניה, צ'כיה, קנדה, אוסטריה והולנד ואפילו מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, שהתבטא בעבר נגד ישראל, יצאו בהתקפה נגד איראן, כשמאוחר יותר הצטרף גם קנצלר גרמניה לרשימה.

"מגנה בחריפות את ההסלמה החמורה שמייצגת המתקפה רחבת היקף שפתחה איראן על ישראל", כתב גוטרש. "קורא להפסקה מיידית של פעולות האיבה הללו. לא האזור ולא העולם יכולים להרשות לעצמם מלחמה נוספת".

ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, כתב: "קנדה מגנה באופן חד משמעי את ההתקפות של איראן נגד ישראל. אנחנו עומדים לצד ישראל. לאחר שתמך במתקפה האכזרית של חמאס ב-7 באוקטובר, הפעולות האחרונות של המשטר האיראני יגרמו לערעור יציבות באזור ויהפכו את השלום המתמשך לקשה יותר. התקיפות הללו מדגימות שוב את התעלמותו של המשטר האיראני מהשלום והיציבות באזור. אנו תומכים בזכותה של ישראל להגן על עצמה ועל אנשיה מפני התקפות אלו. אני מקבל עדכונים שוטפים מהיועץ לביטחון לאומי ומודיעין, מרמטכ"ל ומזכירות המועצה ככל שהמצב מתפתח. אנחנו בקשר עם בעלי ברית, ונמשיך לעקוב מקרוב".

חרט וילדרס, מנהיג מפלגת הימין הגדולה בהולנד שניצח בבחירות בנובמבר האחרון, כתב: "תהי חזקה, ישראל, אנחנו תמיד נהיה איתך ונתמוך בך נגד כוחות האופל של הטרור".

נשיא אוסטריה, קארל נהאמר, הגיב: "אוסטריה עומדת לצד ישראל ואנו קוראים לאיראן להפסיק מיד כל עוינות". ראש ממשלת צ'כיה, פטר פיאלה, כתב גם הוא כי מדינתו "עומדת איתן מאחורי ישראל וזכותה להגן על עצמה".

קנצלר גרמניה, אולף שולץ, הצהיר כי התקיפה האיראנית היא "חסרת אחריות ובלתי מוצדקת". עוד כתב בחשבון ה-X שלו: "איראן מסתכנת בהתלקחות. אנחנו עומדים לצד לישראל וכעת נדון בכל השאר עם בעלות בריתנו".

שרת החוץ הגרמנית, אנאלנה ברבוק, הוסיפה: "איראן שיגרה רחפנים וטילים לעבר ישראל. אנו מגנים בחריפות את המתקפה המתמשכת, שיש לה פוטנציאל לצלול אזור שלם לכאוס. איראן ושלוחותיה חייבות להפסיק זאת מיד. כל הסולידריות שלנו יוצאת לישראל בשעות אלו. כוחות האופל של הטרור".

תגיות:מלחמהאיראןמזכ"ל האו"םאנטוניו גוטרש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה