חדשות בעולם

הליגה נגד השמצה: 14 אוניברסיטאות נכשלו בטיפול באנטישמיות

הארגון פרסם מדד הבוחן את הטיפול של המוסדות להשכלה גבוהה בתלונות סטודנטים יהודים. 26 אוניברסיטאות אחרות קיבלו ציון "מספיק". צעיר אמריקני יעמוד לדין על איום לפגוע ביהודים באחד הקמפוסים

משרדי הליגה נגד השמצה (צילום: לפי סעיף 27א)משרדי הליגה נגד השמצה (צילום: לפי סעיף 27א)
אא

הליגה נגד השמצה בארה"ב פרסמה היום (חמישי) מדד הבוחן את טיפולן של האוניברסיטאות באנטישמיות בקמפוסים. המדד בחן תקריות, חיים יהודיים בקמפוס, מדיניות ופעילויות אדמיניסטרטיביות שמבצעות האוניברסיטאות, בכל הקשור במאבק באנטישמיות ובהגנה על הסטודנטים היהודיים. המדד סקר 85 מוסדות וחילק ציונים מ-A עד F .

שני מוסדות קיבלו ציון A (טוב מאוד), 17 מוסדות קיבלו ציון B (טוב), 29 מוסדות קיבלו ציון C (כמעט טוב), 26 מוסדות קיבלו ציון D (מספיק), ו-14 מוסדות קיבלו ציון F (נכשל).

בין המוסדות שקיבלו ציון D (מספיק) ניתן למנות את אוניברסיטת קולומביה, אוניברסיטת פנסילבניה, אוניברסיטת אוהיו, אוניברסיטת קליפורניה בברקלי, ואוניברסיטת רייס, ביוסטון, טקסס.

המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT), אוניברסיטת הרווארד, אוניברסיטת טאפטס, אוניברסיטת מישיגן סטייט – נמנים על המוסדות שקיבלו ציון F (נכשל).

ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה: "כמו לכל הסטודנטים, גם לסטודנטים היהודים מגיע לחוש בטוחים ונתמכים בקמפוסים. הם זכאים לסביבת למידה נקייה מאנטישמיות ומשנאה. אולם זו אינה המציאות שהם חווים, כאשר האנטישמיות משתוללת ברחבי הקמפוסים עוד קודם לאירועי 7 באוקטובר. בתקופה שבה התקריות האנטישמיות בקמפוסים נמצאות ברמות שיא היסטוריות, על המנהלים לאמץ מדיניות חדשה כדי להתמודד עם הנגע הזה".

איים על יהודים ועשוי להיכלא ל-5 שנים

משרד המשפטים האמריקני הודיע כי צעיר בשם פטריק דאי עומד בפני עונש של עד חמש שנות מאסר, אחרי שפרסם איומים כי ידקור ויירה על יהודים. דאי, סטודנט לשעבר באוניברסיטת קורנל, פרסם איומים נגד יהודים בקמפוס זמן קצר לאחר פרוץ המלחמה בחודש אוקטובר. בפורום של האוניברסיטה איים על חיי הסטודנטים היהודים שאוכלים בקפיטריה הכשרה.

הוא נעצר באוקטובר והודה כי איים שידקור סטודנטים. משפטו ייפתח ב-12 באוגוסט. בהודעת משרד המשפטים האמריקני נכתב: "הנאשם אחראי לאיומי אלימות שפלים, מתועבים ואנטישמיים על חברי הקהילה היהודית של אוניברסיטת קורנל". עורכת דינו אמרה כי לא הייתה לו כל כוונה לבצע מעשים אלימים, הוא הביע חרטה, וטען כי היה "בתקופה דיכאונית בחייו" והחליט להתחזות למי שמזדהה עם חמאס בכדי לשנות את דעתם של אנשים שמזדהים עם ארגון הטרור.

תגיות:אנטישמיותהליגה נגד השמצהארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה