חדשות בארץ

ניצולה מהמסיבה: "עברנו כיתת יורים"; צה"ל איתר תיעוד של חטיפת התצפיתניות

התיעוד שנמצא מראה כיצד נלקחו החיילות מהבסיס לרצועה, בג'יפ צבאי שנגנב מצה"ל. עדי גבאי נווה, שניצלה מהטבח במסיבה ליד רעים: "היו שם מחבלים בני 12 חמושים בקלצ'ניקוב"

אתר המסיבה (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)אתר המסיבה (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

עדי גבאי נווה, ניצולה מהמתקפה על אתר המסיבה ליד רעים בשמחת תורה, חשפה היום (חמישי) בריאיון לכאן רשת ב' כי באירוע הקטלני השתתפו מחבלים בני כל הגילאים, כולל נערים.

נווה, אם לשלושה, שהתה באתר המסיבה ביחד עם בעלה. כשהחלה המתקפה הם החלו לנוס בריצה מהמקום, אבל אז נתקלו במחבלים בכביש 232. לדבריה, "הם עמדו על הכביש מול מפלסים. זה היה המארב הכי גדול. היינו מול כיתת יורים. הם הרגו שם קרוב ל-200 אנשים. אני חושבת שאני ובעלי היינו הניצולים היחידים שיצאו מהעיקול הזה. ירו לנו על כל הרכב".

בהמשך סיפרה נווה כי לפחות אחד המחבלים שנכחו במקום היה ילד: "אתה רואה פרצוף של מחבל מול הפנים שלך, שני מטר מהדלת של האוטו, אנחנו מסתכלים אחד על השני. התמונה הזו של הילד שיורה עליי, בן 12 שעומד עם קלצ'ניקוב, ומסתכל עליי. נער צעיר, אי אפשר להתבלבל".

נווה הוסיפה כי הירי לא פסק והם ניסו להימלט רגלית: "המוות היה קרוב יותר מתמיד, אחד המחבלים הצליח לתפוס אותי וירה לעברי אבל לא פגע. הוא המשיך בדרכו. בעלי סחב אותי למיגונית, הציל אותנו. הוא שם עליי גלגל שרוף וכמה עלים, וכל מה שדיברנו היה 'אל תזוז, הם באים'. שכבנו ככה קרוב לחמש שעות והמעדנו פני מתים. האירוע הסתיים כששמעתי עברית וראיתי חיילים".

תיעוד מחטיפת החיילות אותר ברצועה

צה"ל השיג תיעוד חדש ממוצב נחל עוז המגולל את חטיפת התצפיתניות מהמיגונית בבסיס וכולל דיאלוגים בינן לבין מחבלי חמאס שהשתלטו על המוצב. הסרטון צולם ממצלמות "גו פרו" של מחבלי הנוח'בה. הוא הוצג למשפחות שאישרו את השימוש בו וביקשו להציג אותו בפני חברי הקבינט.

בצה"ל שוקלים את האפשרות לפרסם חלקים מהתיעוד או לחילופין להקרין אותו בהקרנות סגורות לעיתונאים ומובילי דעת קהל, כפי שנעשה עם "סרט הזוועות" שערך דובר צה"ל.

בתיעוד נראים מחבלים עם חמש תצפיתניות ובהמשך מצרפים אליהן עוד שתי תצפיתניות. המחבלים אומרים: "אנחנו נחליף אתכן באנשים שלנו". אחד מהם גם דורש מחיילת שתראה לו איך מחייגים מהטלפון הסלולרי שלה לרצועת עזה. בהמשך, הם מכניסים את החיילות לטנדרים צבאיים שגנבו וחוטפים אותן לרצועת עזה.

שירה אלבג, אמה של התצפיתנית החטופה לירי אלבג, אמרה לחדשות 12: "צפיתי בסרטון, הציגו לנו אותו לפני שלושה שבועות. דובר צה"ל קרא לנו והראה סרטון מיום החטיפה, משהו שלא ראינו ולא ידענו עליו. כולנו רק מדמיינים מה עבר על הבנות ב-7 באוקטובר, ולצערי הסרטון הזה הוכיח לנו שזה אפילו יותר גרוע ממה שדמיינו".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלחטופים בעזהעדי נווה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה