חדשות בארץ

המרצה ספדה למחבל, המשטרה שוקלת לפתוח נגדה בחקירה

ד"ר ענת מטר, מרצה באוניברסיטת תל אביב, העלתה פוסט הספד בעקבות מותו של המחבל וליד דקה בבית הכלא. המשטרה פנתה לפרקליטות המדינה וביקשה היתר לחקור אותה בחשד לתמיכה במעשה טרור

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

המשטרה החלה היום (רביעי) בבחינת האפשרות לפתוח בחקירה נגד ד"ר ענת מטר, מרצה בחוג לפילוסופיה באוניברסיטת תל אביב, בחשד לתמיכה במעשה טרור. זאת בעקבות פוסט הספד בפייסבוק, בו כתבה דברי שבח למחבל וליד דקה, אחד מרוצחיו של החייל משה תמם הי"ד, שמת השבוע בכלא ממחלת הסרטן. כדי לפתוח בחקירה נגד המרצה, המשטרה תצטרך לקבל את אישור הפרקליטות. במקביל, סטודנטים מאוניברסיטת תל אביב פנו להנהלת המוסד ודרשו לפטר את מטר.

בפוסט של מטר נכתב בין היתר: "היה שלום חבר יקר ואהוב. היית ותהיה מקור השראה אינסופי. הלב איתכן, סנאא ומילאד. עם אסעד וכל המשפחה. עם העם הפלסטיני כולו שאיבד היום אחד מבניו המעולים ביותר".

דבריה של מטר עוררו זעם בקרב סטודנטים, שהודיעו כי יקיימו מחר הפגנת מחאה בכיכר אנטין ."אין קשר לימין/שמאל, ביבי/לא ביבי, יהודי/ערבי/דרוזי/נוצרי/צ'רקסי/וואטאבר, זו קריאה לכל מי שמסכים שהערצה בפומבי של אדם אשר נודע ברצח על רקע אתני היא הסתה איומה שחורגת הרחק מגבולות חופש הביטוי", כתבו הסטודנטים.

ארגון "בצלמו" מסר כי יגיש נגד המרצה תלונה לאוניברסיטה על הפרת כללי המשמעת, וכן תלונה במשטרה על הפרת חוק הטרור. "מי שעצוב שמת מחבל, מקומו האידיאולוגי והמציאותי עם המחבל", אמרו בארגון. "אחרי 7 באוקטובר כל מי שחבר לאויב הוא כמו אויב וחייב לשלם על זה מחיר כבד ביותר. אנחנו לא נשתוק מול אף מסית גם אם בטעות הוא מכונה ד"ר או פרופסור".

מאוניברסיטת תל אביב נמסר בתגובה כי היא "מגנה ומוקיעה מכל וכל את דבריה של ענת מטר. מדובר בהתבטאות פרטית שלא במסגרת האקדמית. הדברים ייבחנו בהמשך בהתבסס על מדיניות האוניברסיטה בעניין חופש הביטוי".

כזכור, המשטרה הודיעה השבוע כי פנתה לפרקליטות כדי לאפשר לבחון פתיחת חקירה נגד פרופסור נדירה שלהוב-קיבורקיאן, מרצה מהאוניברסיטה העברית, שהושעתה לאחר שפרסמה עצומה בה האשימה את ישראל בביצוע רצח עם בעזה. ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, ניצב יגאל בן שלום, המליץ לאחרונה לפרקליטות לאשר פתיחה בחקירה פלילית נגד שלהוב-קיבורקיאן בחשד להסתה.

תגיות:ענת מטרהסתה לטרורחקירה משטרתית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה