חדשות בארץ

האם צה"ל מחפש חטופים בעזה באמצעות בינה מלאכותית?

גורמי מודיעין ישראלים אמרו כי צה"ל משתמש בבינה מלאכותית ובטכנולוגיות מתקדמות לזיהויי פנים כדי למצוא חטופים ולאתר מחבלים

ארכיון (צילום: דובר צה"ל)ארכיון (צילום: דובר צה"ל)
אא

הבוקר (רביעי) דווח ב"ניו יורק טיימס" כי צה"ל משתמש בטכנולוגיה לזיהויי פנים כחלק מהלחימה ברצועת עזה. מדובר בשימוש בתוכנות בינה מלאכותית, הכוללת איסוף וקטלוג תווי פנים במטרה למצוא חטופים ולאתר מחבלים.

גורמי מודיעין ישראלים מסרו לעיתון כי התוכנה, המנוהלת על ידי יחידת המודיעין וחברה ישראלית, מאפשרת לישראל לבחור פרצופים מתוך המוני אנשים ומצילומי מזל"טים לא ברורים.

דובר צה"ל סירב להתייחס לפרסום, אך ציין כי "הצבא מבצע פעולות ביטחוניות ומודיעיניות הכרחיות, תוך מאמץ משמעותי לצמצם את הפגיעה באוכלוסייה הבלתי מעורבת. כמובן, איננו יכולים להתייחס ליכולות מבצעיות ומודיעיניות בהקשר זה".

בשנה שעברה דווח ב"ניו יורק טיימס" כי לצה"ל יש מערכת זיהוי פנים תוצרת בית בשם זאב כחול, במחסומים ביהודה ושומרון, ולפני שפלסטינים מורשים לעבור הם נסרקים במצלמות ברזולוציה גבוהה, ותמונותיהם מועברות למסד נתונים.

לאחר  הטבח בשמחת תורה, פנו קציני מודיעין ב-8200 לאותו מעקב כדי לקבל מידע על המחבלים שחדרו לישראל וביצעו את מעשי הזוועות. היחדה שניסה ליצור רשימה של אנשי חמאס שהשתתפו בתקיפה, סרקה גם צילומים של הטבח ממצלמות אבטחה וסרטונים שהעלו חמאס ברשתות החברתיות.

הרב זמיר כהן בדברי חיזוק למלחמת חרבות ברזל:

תגיות:חטופיםצה"לבינה מלאכותית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה