פסח

התחלתם לנקות לפסח? הנה כמה דברים שמהם צריך להיזהר

איך מרחיקים סכנה? מדוע צריך לנעול נעליים סגורות ולמה יש איסור לערבב חומרי ניקוי? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לצלוח את הניקיונות בשלום

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אביב הגיע, פסח בא, את ביטול החמץ נעשה אחר כך ובינתיים - הניקיון היסודי אמור לא להשאיר לו זכר. בזמן שרובנו מנקים את הבית בצורה יסודית, יש כמה טיפים שאתם חייבים לדעת, כולל אמצעי הבטיחות הנדרשים.

לפי אודי גונן, מנכ"ל חברת הניקיון "צוות 3", אחד הדברים החשובים הוא לנעול נעליים סגורות. בנוסף, הוא מבקש לדאוג "להרחיק את חומרי הניקוי מילדים, לא לערבב חומרי ניקוי, לא לעלות על כיסא אלא על סולם קטן ויציב", כהגנה מנפילה.

בהמשך הוא נותן גם טיפים לניקוי יעיל יותר. הוא מוסיף כי יש "לטאטא ולשאוב היטב את השטח לפני שטיפה. על הסחבה להיות נקיה ולהתאים חומרים לסוג המרצפות". לדבריו, הניקיון בבית מתחיל מבחוץ: יש לנקות את חדר המדרגות מעת לעת. "בכך תפחיתו את כמות הלכלוך שתיכנס לביתכם הנקי", הוא מסביר.

לגבי ניקיון פנלים הוא אומר כי "הקפידו על ניקיון הפנלים ולא רק על ניקיון המרצפות. ניקיון הפנלים ימנע הצטברות לכלוך וכתמים", ומוסיף לגבי ניקוי חלונות כי "לניקיון מיטבי יש להסיר את החלונות והרשתות ולשטוף אותם במים עם סבון או אקונומיקה. לפני שמרטיבים את האזור יש לשאוב את המסילות".

"כשעושים סדר בבית, חשוב לנקות אותו לפי הסדר וביעילות - הניקיון יתבצע בחדר אחד ורק לאחר מכן תעברו לנקות את החדר הבא", ממשיך גונן. "אם אתם רוצים את הסוד לנקות ולהבריק אריחים בבית, ברזים ומקלחונים אז מדובר בשילוב חומץ, שיעיל גם להסרת אבנית. כדי להסיר את העובש, ניתן להשתמש באקונומיקה או בנוזל להסרת עובש. די בכמה טיפות על המטלית על מנת לבצע את המשימה. דאגו לאחר מכן לאוורר היטב את החדר".

 

בנוסף, הוא מזהיר ממתגים חשמליים: "ניתן לנקות את מתגי האורות בבית באמצעות ספוגית פלא לחה. לגבי תרסיס ריחני, לתחושת ניקיון ניתן להוסיף תרסיס שיפיץ ריח טוב לפי זמן מדוד".

לבסוף, אל תשכחו לעשות ביטול ושריפת חמץ. צריך לזכור שרק כך תיפטרו מהחמץ על פי ההלכה.

תגיות:נקיונותונשמרתםפסח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה