כשרות

סרטון ויראלי חושף: זה מה שמסתתר בתוך התותים שאתם אוכלים

הרשת סוערת בעקבות סרטון שגרר יותר מ-10 מיליון צפיות. מתברר שגם שטיפה יסודית לא מנעה חרקים בפרי האדום והאהוב. מה צריך לעשות כדי לאכול אותו?

אא

ההלכה היהודית מקדישה חלק חשוב בנושא שטיפת ירקות ופירות כראוי. רבים מאיתנו משתמשים בחומר סטרילי כדי לנקות את הירקות והפירות שאנחנו מכניסים לגוף ונותנים לילדינו, אבל מתברר כי גם לאחר שטיפה טובה ויסודית, יש פירות שצריך לבדוק היטב לפני שאוכלים.

כמובן, ההלכה היהודית מסבירה בצורה נרחבת כיצד יש לשטוף פירות וירקות. כשרואים סרטון ויראלי שרץ בימים האחרונים ברשת, מבינים עד כמה חשובה מלאכת הניקיון לפני שאנחנו מכניסים פירות לפה שלנו.

אם אתם אוהבים תותים, כנראה שתהיו בבעיה כשתראו את הסרטונים האלה. תות שדה נחשב לאחד הפירות הפופולריים בישראל, הוא אפילו בריא, אבל מתברר שכמות החרקים בתוכו גבוהה מאוד, אפילו יותר ממה שחשבתם.

אחד הסרטונים שרץ ברשת מציג את הפרי האדום כשהוא מתחת למיקרוסקופ. בבדיקה נראה בבירור כי למרות הניקיון הראשוני יש עדיין חרקים רבים בתוך הפרי. כלומר, צריך יותר משטיפה יסודית כדי להסיר אותם.

אחד הסרטונים ששותף בימים האחרונים זכה ליותר מ-10 מיליון צפיות. חלק מהמגיבים טענו כי הסרטון לא מומלץ לצפייה והסבירו כי אחרי שתראו אותו, לא בטוח שתרצו לאכול תותים במהלך חייכם.

האדם שבסרטון נראה כשהוא בוחן את התות תחת מיקרוסקופ ומסביר כי כמות החרקים שבו גבוהה מאוד. לאחר מכן הוא החליט לשטוף את התות פעם נוספת ומראה שחלק גדול מהחרקים נעלם. הוא חתך את הפרי פעם נוספת, כפי שנהוג לעשות, אבל גילה תולעים.

"ידוע שבתותים יש חרקים", הוא הסביר. "השרו אותם במים עם חומץ או סודה לשתייה או מלח למשך 20 דקות ויותר - ותראו", כתב אחד העוקבים. עוקב אחר הגיב: "אם ככה, כנראה שאכלתי כמה תולעים בחיי". אחרים הבטיחו כי לא יאכלו עוד פירות מבלי לשטוף אותם ביסודיות מספר פעמים.

לפני מספר חודשים שיתף הניו יורק פוסט סרטון דומה. "עובר עליכם יום טוב היום? אני מצטער שאני הולך להרוס את זה באמצעות פרסום תיעוד של תות מתחת למיקרוסקופ", נאמר באותו סרטון, שזכה לכ-3 מיליון צפיות וחשף עד כמה מסוכן לאכול את הפרי מבלי לשטוף אותו מספר פעמים.

תגיות:תותיםכשרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה