חדשות בארץ

דיווח: סינוואר עזב את חאן יונס דרומה; חמאס טרם השיב להצעה שהונחה לפניו

גורמים ביטחוניים, המתבססים על מידע חלקי, מעריכים כי מנהיג החמאס ברצועה עזב למרחב רפיח, עם חלק מהחטופים. ארגון הטרור מסר הערב כי עדיין נבחנת ההצעה להסכם "חטופים תמורת אסירים"

סינוואר במנהרה (צילום: דובר צה"ל)סינוואר במנהרה (צילום: דובר צה"ל)
אא

יחיא סינוואר, מנהיג החמאס ברצועה, עזב את חאן יונס לכוון דרום וההערכה של גורמי המודיעין היא כי הוא מסתתר ברפיח, שם נמצאים גם חלק מהחטופים. כך דווח הערב (שלישי) בערוץ 14. על פי הדיווח, אותם גורמים מתבססים על מידע חלקי שיש בידם.

החמאס אמור היה לתת הערב תשובה סופית להצעה שהונחה לפניו שלשום בקהיר. אתמול, בכיר בחמאס היושב בלבנון טען כי ההצעה נדחתה, אולם הבוקר יצאה הודעה רשמית מהארגון בה נאמר כי ההצעה "נבחנת". ארגון הטרור מסר הערב למתווכים המצרים והקטארים כי "הבחינה נמשכת".    

מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, התייחס בתקשורת האמריקנית לתשובת החמאס וציין כי "ההצעה היא מאוד רצינית - וצריכה להתקבל. חמאס יכול להתקדם עם זה מיד ולקבל הפסקת אש שתסייע לתושבים ברחבי עזה, וגם תביא את החטופים הביתה. אני חושב שהעובדה שהוא ממשיך לא להגיד 'כן' - משקפת את מה שהוא באמת חושב על תושבי עזה, שזה בכלל לא הרבה". בלינקן הוסיף כי "לארה"ב אין כל תאריך למבצע אפשרי של ישראל ברפיח. השיח עם ישראל בנושא ממשיך להתנהל".

בישראל הכחישו כי בהצעה האמריקנית ישנו סעיף לפיו ישראל תסכים לשובם של 150 אלף עזתים לצפון הרצועה. גורמים מדינים ציינו כי ישראל תסכים ככל הנראה לחזרתם של נשים וילדים, אבל במספר נמוך בהרבה ממה שצוין. כמו כן, ישראל דרשה להוסיף סעיף לפיו היא תטיל וטו על שחרור מחבלים בכירים עם "דם על הידיים".

כזכור, האמריקנים הציעו הפסקת אש קצרה בת כמה ימים שתחל מחר, המשך שיחות בצורה מעמיקה ומתווה לפיו הלחימה תופסק לשישה שבועות, חמאס ישחרר 40 חטופים וישראל תשחרר 900 אסירים מתוכם 150 בכירים. בשלב השני ישוחררו כל החטופים, לאחר עריכת הסדר עקרוני שיביא לסיום הלחימה.

החמאס העביר אתמול בערב מסר לקטאר לפיו הוא עדיין דורש נסיגה מלאה של צה"ל וסיום המלחמה. כמו כן ציינו גורמים בארגון הטרור כי אין בידם 40 חטופים העונים לדרישה שהציבה ישראל: נשים, ילדים חולים, פצועים ומבוגרים.

תגיות:יחיא סינווארמלחמת חרבות ברזלחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה