חדשות בארץ

המודיעין האמריקני מעריך: איראן לא צפויה לתקוף את ישראל

לפי דיווחים חדשים, איראן לא תפעל ישירות מול ישראל בעקבות חיסול הבכיר האיראני בדמשק, אבל היא מתכננת תקיפה משולבת בתיאום שלוחותיה באזור. גורם אמריקני: "האיום אמין"

דגלי ישראל ואיראן (צילום: shutterstock)דגלי ישראל ואיראן (צילום: shutterstock)
אא

לפי דיווח הבוקר (שלישי) ב-CNN, איראן תימנע מלתקוף בעצמה את ישראל בעקבות חיסול בכיר משמרות המהפכה בדמשק. המודיעין האמריקני מעריך שמתוכננת מתקפה משולבת של טילים וכטב"מים, אך היא תבוצע בתיאום שלוחותיה של איראן באזור.

לפי ההערכה, המתקפה עלולה לצאת לפועל עוד השבוע. גורם אמריקני שצוטט בכתבה טען כי "האיום מאוד ברור ואמין. הם הציבו את כל החלקים כדי לבצע כעת מתקפה. הם רק מחכים לעיתוי הנכון".

בתוך כך, כוחות חטיבת הנח"ל פעלו במרחב מרכז רצועת עזה, כשביממה האחרונה הלוחמים חיסלו מספר מחבלים בקרבות מטווח קצר. בנוסף, הכוחות חיסלו מחבלים שהיוו איום באמצעות כלי טיס וירי צלפים. דובר צה"ל מסר, כי חיל האוויר השמיד מבנים צבאיים, עמדות שיגור ותשתיות טרור רבות ברחבי הרצועה. מטוסי קרב תקפו עמדת שיגור, מבנה צבאי ופירים תת-קרקעיים במרחב ממנו זוהו שיגורים שחצו לעבר אזור רעים אתמול. כמו כן, כלי טיס של חיל האוויר חיסל מחבל שהשתתף ח השבעה באוקטובר במרחב ח'אן יונס.

חיל האוויר תקף תשתיות צבאיות של צבא סוריה במרחב מחג'ה. צה"ל הגיב בירי ארטילרי לעבר עמדה של צבא סוריה בדרום המדינה. אמש זוהה שיגור משטח סוריה לעבר מושב יונתן שנמצא ברמת הגולן, בחסדי שמיים לא היו נפגעים. צה"ל הגיב בירי ארטילרי לעבר מקורות הירי. בנוסף, זוהו שני שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב משגב עם – ללא נפגעים.

תגיות:איראןדמשקישראלCNNהתקיפה בדמשק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה