חדשות בארץ

חמאס בהודעה רשמית: זו עמדתנו החדשה כלפי עסקת החטופים

בארגון הטרור הבהירו כי הם לומדים את ההצעה הישראלית. מה ההצעה, האם היא תצא לפועל, מהם התנאים ומה הפער מול ישראל?

(צילום אילוסטרציה: Abed Rahim Khatib / Flash90)(צילום אילוסטרציה: Abed Rahim Khatib / Flash90)
אא

חמאס פרסם לפנות בוקר (שלישי) הודעה רשמית, בה התייחס לעסקת החטופים. לפי ההודעה, בארגון הטרור בוחנים את ההצעה הישראלית, והם יחזירו תשובה למתווכים בקרוב. בחמאס הדגישו שההצעה עדיין לא עומדת בדרישות שלהם, ואף כינו את העמדה הישראלית "בלתי מתפשרת", אבל טענו כי הם מוכנים לשקול אותה.

כזכור, ארה"ב העבירה הצעת פשרה לחמאס, אולם מספר בכירים בחמאס החליטו לדחות אותה על הסף. יחד עם זאת, בארגון הדגישו כי תשובה רשמית תתקבל בקרוב, וייתכן שהם יגישו הצעה נגדית.

בריאיון ברשת קודס, אמר בכיר חמאס, מחמוד מרדאוי, כי הוא דוחה את ההצעה האמריקנית: "היא לא מתייחסת בשום אופן לדרישותינו -  נסיגה כוללת של צה"ל מעזה, הפסקת אש, חזרת העקורים לצפון הרצועה ללא תנאים וסיוע בשיקום הרצועה. המסמך שהוצג בפנינו לא כולל את היסודות האלו, שמהווים בסיס להשגת הסכם עתידי כלשהו. חל שינוי בפתיח לגבי נסיגה מסוימת של הצבא, אך הוא לא כלל נסיגה מוחלטת. היא מאפשרת לישראל להישאר ולשלוט ולהקים רצועת ביטחון. אנו דורשים חזרה מוחלטת של העקורים ללא תנאים והגבלות".

על פי ההצעה, בשלב הראשון תהיה הפסקת אש של שישה שבועות. בזמן הזה ישוחררו 42 חטופים ישראלים, ובתמורה לכך ישוחררו כ-800 אסירים פלסטינים, בהם 100 שנדונו למאסר עולם.

בשלב השני ישוחררו כל החטופים הישראלים - כולל אנשי הצבא. בתמורה, תשחרר ישראל כמות גדולה של אסירים. כמו כן, יוסרו המחסומים של צה"ל שממוקמים בציר החוף. בשלב השלישי תהיה הפסקת אש מלאה וקבועה ויפעלו לשיקום הרצועה.

תגיות:חטופיםחמאסרצועת עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה