חדשות בארץ

מטרות הותקפו בלבנון; גורמים מדיניים: כניסה לרפיח - בתוך שבועות

החיזבאללה שיגר רקטות לאורך היום לעבר יישובים בצפון. חיל האוויר הגיב בתקיפת מטרות ומחבלים. גורמים מדיניים מעריכים כי ישראל תצא לפעילות צבאית ברפיח לאחר תיאום עם ארה"ב

  • כ"ט אדר ב' התשפ"ד
מטוס קרב מעל דרום לבנון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)מטוס קרב מעל דרום לבנון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)
אא

(צילום: דובר צה"ל)

מחבלי החיזבאללה שיגרו לאורך היום (שני) מספר מטחי רקטות, כטב"ם ממולכד וטילי נ"ט לעבר יישובים ומוצבים באצבע הגליל, אל רכס רמים ואל מרחב ראש הנקרה. דווח על מספר נפילות ללא נפגעים. באזור ראש הנקרה התפוצץ כטב"ם, מבלי שגרם לנזק או נפגעים.

בתגובה, חיל האוויר תקף מספר פעמים בדרום לבנון. במרחב אל-חיאם הושמד מבנה צבאי, לצד תשתית צבאית, בה זוהה מחבל חיזבאללה. תקיפה בוצעה גם בכפר כילא.

דובר צה"ל הוסיף כי הערב מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים, עמדת שיגור ותשתיות טרור של חיזבאללה במרחב הכפר שובא שבדרום לבנון. בנוסף, תקפו מבנה צבאי בו שהו מחבלים במרחב אל-עדייסא.

כמו כן, זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר מרחב הר דב אשר חלקן נפלו בשטח לבנון, השאר נפלו בשטחים פתוחים.

גלנט: "נגיע גם לרפיח"

שר הביטחון יואב גלנט שוחח היום עם מתגייסים חדשים לחיל השריון וחיל ההנדסה הקרבית, בבקו"ם בתל השומר. בשיחה עימם התייחס גלנט לשיחות בקהיר ואמר כי "יש לנו מחויבות עליונה להחזיר את החטופים שלנו הביתה, והתנאים המבצעיים שצה"ל יצר באמצעות לחץ בלתי פוסק על החמאס ועמדות הכוח שאנחנו מגיעים ממנה למלחמה ולמערכה הזאת מאפשרים לנו גמישות, חופש פעולה וגם קבלת החלטות קשות".

לדבריו גלנט, "יהיו החלטות קשות, ואנחנו נהיה מוכנים לשלם מחיר כדי להחזיר את החטופים". הוא הבהיר כי כפי שעשה צה"ל בפעם הקודמת שעסקת חטופים יצאה לפועל, גם הפעם יידעו כוחות הביטחון לחזור ללחימה. "נבצע כל מה שאנחנו צריכים, ואני חושב שאנחנו גם נמצאים בנקודה מתאימה. האם זה יוביל או לא יוביל לתהליך כזה, של עסקת חטופים? אינני יודע", אמר.

השר הוסיף כי "מה שקורה עכשיו ברצועת עזה זה דבר ללא תקדים. צה"ל חיסל ארבע מחמש החטיבות של החמאס. גם בצפון הרצועה, במחנות המרכז, בחאן יונס ואנחנו נערכים להמשך". על נסיגת הכוחות הוא אמר: "הוצאנו כוחות, אנחנו נערכים ונגיע גם לרפיח כדי להכריע את הכוח הצבאי שנמצא שם".

תגיות:יואב גלנטמלחמת חרבות ברזלתקיפה בלבנוןרפיח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה