לאישה

פסח בא: 5 דרכים להפוך כל מרפסת משעממת לאביבית ופורחת

יש לכם מרפסת שידעה ימים טובים יותר? המרפסת הפכה לפינת אחסון במקום פינת התאווררות נעימה? רוצים לחדש את המרפסת לקראת פסח ולא יודעים מאיפה להתחיל? יש לנו בדיוק הטיפים שאתם צריכים – קבלו 5 רעיונות קלים שתוכלו ליישם עוד היום כדי להחיות את המרפסת שלכם, ולהפוך אותה לפורחת ומשמחת לכבוד חג האביב

אא

החורף עבר, וחג הפסח שמתקרב בצעדי ענק מביא עמו ניחוח התחדשות גם למרפסות שלנו. לא משנה איך נראתה המרפסת שלכם בחורף ואם היא שימשה בעיקר כמחסן – הגיע הזמן להפיח בה חיים חדשים, ולהפוך אותה לפינה קסומה שתשמש לכם מקום ישיבה מושלם באביב. דמיינו לעצמכם: אתם מתעוררים בבוקר, יוצאים למרפסת שטופת שמש, מוקפים בים של פרחים צבעוניים, כשברקע ציוצי ציפורים. נשמע חלומי, נכון? אז קדימה, לעבודה!

 

1. הצעד הראשון: ניקוי יסודי ו(אולי) צביעה

לפני שמתחילים לקשט ולעצב, חשוב להיפטר מכל הבלגן והלכלוך שהצטברו במרפסת לאורך החורף. איכשהו, בחורף המרפסת נוטה לצבור לכלוך וחפצים שונים שמוצאים את דרכם אליה במקום לפח. טאטאו, שטפו, סדרו – תנו למרפסת לנשום אוויר צח וחדש. הביטו על קירות המרפסת והסורגים, האם הם זקוקים לשכבת צבע רעננה? אל תוותרו על השלב הזה – צביעה של סורגים חלודים יכולה לחולל נפלאות במראה המרפסת שלכם באופן מידי.

2. הצעד השני: ריהוט נעים

הוסיפו פינת ישיבה נוחה שתאפשר לכם להירגע וליהנות מהנוף, גם אם מדובר בנוף עירוני של הבניינים שמולכם. אין צורך לקנות מערכת ישיבה מעוצבת של ספות ראטן (אם כי אתם בהחלט מוזמנים לעשות זאת, אם יש לכם תקציב ומקום) – אפשר גם להוסיף כיסא נדנדה תלוי, ערסל קטן, כורסה ישנה או אפילו מזרן וכריות. הכל אפשרי.

3. הצעד השלישי: צמחים פורחים

אף מרפסת אביבית לא תהיה שלמה בלי פרחים. בחרו צמחים שמתאימים לתנאי האור והאקלים הארץ ישראלי: אמנון ותמר, פטוניות בשלל צבעים, גרניום, חרציות וכמובן צמחי תבלין כמו נענע או בזיליקום. אם אתם לא בטוחים אילו פרחים וצמחים יחזיקו מעמד אצלכם במרפסת, תמיד תוכלו להתייעץ במשתלה הקרובה.

את הצמחים תוכלו לתלות בסלסלות קש או לשתול בעציצים צבעוניים. אתם גם יכולים להיות יצירתיים ולשתול בתוך סירים ישנים ואפילו בתוך נעליים(!), העיקר שתיצרו חור ניקוז בתחתית. ותאפשרו לאדמה לנקז את עודפי המים החוצה. ואם הנוף העירוני של הבניין ממול מתסכל אתכם – זו בדיוק הסיבה לטשטש אותו עם כמה עציצים ופרחים על המעקה.

 

4. הצעד הרביעי: תאורה נעימה

תאורה נכונה יכולה ליצור אווירה קסומה במרפסת בשעות הערב. הוסיפו נרות מלאכותיים, עששיות, נורות לד או שרשראות תאורה, ותיהנו מישיבה נעימה גם אחרי רדת החשכה. תאורה נכונה יכולה לשדרג משמעותית את המרפסת שלכם ולעזור לכם ליהנות ממנה לאורך כל שעות היום והלילה.

 

5. הצעד החמישי: אביזרים משלימים

הוסיפו טאץ' אישי למרפסת שלכם עם אביזרים כמו אדניות צבעוניות, תמונות, מחצלות, שטיחים ועוד. כיוון שהמרפסת היא סוג של חצר, אין צורך להשקיע ביצירות אמנות יקרות. גם קנבס פשוט שצבעתם בכמה משיחות מכחול – יכול להיות תוספת צבעונית ונעימה לקיר המרפסת. השתמשו בצבעים עליזים וחומרים טבעיים כדי ליצור תחושה של אביב ורעננות.

הפיכת המרפסת לפינה אביבית ופורחת היא פרויקט של יום או יומיים, שבסיומם תקבלו פינה קסומה ומהנה להירגע בה בסוף יום. קחו קצת זמן, הפעילו את השריר היצירתי ותיהנו מהתוצאה!

יש לכם טיפים נוספים לעיצוב מרפסת אביבית? כתבו לנו בתגובות.

תגיות:מרפסתעיצוב הבית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה