חדשות בעולם

החטופה לשעבר התלוננה בהולנד: "בקר גבולות השפיל אותי בגלל שאני ישראלית"

הצעירה ששוחררה משבי חמאס הגיע לביקור בהולנד וסיפרה כי הפקח, ממוצא מוסלמי, השפיל אותה מול עשרות נוכחים וטען שהיא מנסה לבצע הונאה בנמל התעופה. בהתערבות השגרירות היא שוחררה לדרכה

(צילום: נתי שוחט/פלאש 90)(צילום: נתי שוחט/פלאש 90)
אא

ישראלית ששוחררה משבי חמאס והגיעה לביקור בהולנד, ביוזמת משרד הביטחון וכדי להשתתף במסע הסברה, הגישה תלונה במשטרה המקומית לאחר שלדבריה עברה מסע של השפלה בביקורת הדרכונים בנמל התעופה סחיפהול. כך דווח היום (ראשון) ב-ynet.

המתלוננת, שהייתה מלווה בצעירה ישראלית בעלת אזרחות הולנדית, נחתה ביום שישי בנמל התעופה באמסטרדם. השתיים הגיעו לעמדת הבידוק הביטחוני המהיר, לשם הופנו על ידי צוות התחנה המקומית ב"אל על", במעמד הצ'ק אין.

לדבריהן, כאשר הגיעו לעמדה, עובד הביטחון ההולנדי, ששימש גם אחראי משמרת, הביט בדרכון הישראלי של החטופה החוזרת והתעקש כי הן לא אמורות להיות בעמדה המהירה. השתיים לא התווכחו ועברו לתור הרגיל, אבל העובד קרא להן, אמר להן שהן יכולות לעבור לבידוק המהיר, אך באופן מוזר הזהיר את המלווה כי אם יתברר שאין להן מעבר מהיר היא תקבל קנס של 350 אירו. בשלב זה הוא פתח את המחסום וביקש מהם לעבור לתור לבידוק המהיר.

איש הביטחון העמיד אותן מול עשרות הנוסעים שעמדו בתור, השפיל אותן במכוון וצעק עליהן כי ביצעו הונאה. כאשר השתיים הגיעו לבידוק, בדיוק בשלב שעמדו להעביר את מטען היד בשיקוף, הגיע אותו אחראי משמרת והוציא אותן באגרסיביות מהתור. הוא העמיד אותן מול עשרות הנוסעים שעמדו בתור וצעק עליהן שוב.

בשלב זה הישראלית שליוותה את החטופה התקשרה לשגרירות ועדכנה אותם בנעשה. זו הפעילה את קצין הביטחון של "אל על" שהגיע לעמדה ושיחרר את הישראליות לדרכן, בתום שיחה עם בקרי הגבול. אז גם התברר כי אותו אחראי משמרת הוא ממוצא מוסלמי - פקיסטני.

משגרירות ישראל בהולנד נמסר כי הם מכירים את המקרה ומודעים לכך שלאחרונה אירעו כמה מקרים כאלה, ולכן, בכוונת השגרירות לטפל באופן כללי בנושא מול הרשויות.

כזכור, לפני כשלושה שבועות אירע מקרה דומה בנמל התעופה במנצ'סטר שבאנגליה. שני ישראלים, שורדי הטבח במסיבה ליד רעים, עוכבו ללא סיבה והושפלו על ידי בקרי הגבול הבריטיים.

מתלונה שהגישה הקהילה היהודית בעיר למשטרה ולרשויות נמל התעופה, עלה בין היתר כי בקרי הגבול אמרו לשורדים כי הם "מוודאים שהם לא הולכים לעשות כאן את מה שהם עושים בעזה".

שני הישראלים טסו למנצ'סטר כדי לשתף בטראומה הקשה שעברו, ולהעלות את המודעות לשורדי טרור. אולם, בשדה התעופה, עוכבו במשך שעתיים והושפלו על ידי בקרי הגבול הבריטיים. משרד הפנים הבריטי הורה לפתוח בחקירה נגד העובדים בנמל התעופה.

תגיות:חטופים בעזההשפלה בהולנד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה