חדשות בארץ

נתניהו: "אנחנו נחושים להכריע את המלחמה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הוסיף כי "יש להשלים את חיסול חמאס בכל רצועת עזה - לרבות רפיח". הקבינט החליט: משלחת ישראלית בראשות ראש המוסד דדי ברנע תצא לשיחות במצרים

  • כ"ח אדר ב' התשפ"ד
נתניהו (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)נתניהו (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)
אא

קבינט המלחמה סיכם היום (ראשון) כי משלחת ישראלית, בראשות ראש המוסד דדי ברנע, תצא לפסגה בקהיר. המשלחת תיפגש עם ראש ה-CIA וויליאם ברנס, עם ראש המודיעין המצרי עבאס כמאל ועם ראש ממשלת קטאר, מוחמד א-תאני. המטרה: להשיג פריצה במשא ומתן שיוביל לשחרור חטופים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה ליציאת צה"ל מחאן יונס והשארת חטיבה אחת בלבד בתוך הרצועה. לדברי נתניהו "אנחנו נחושים להכריע את המלחמה בניצחון מוחלט. להחזיר את כל חטופינו, להשלים את חיסול חמאס בכל רצועת עזה - לרבות רפיח, ולהבטיח שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל". נתניהו טען כי ביום שבו מציינים חצי שנה למלחמה, ההישגים שלה "גדולים". לדבריו, "אנחנו כפסע מהניצחון, אבל המחיר שנגבה מאיתנו כואב וקורע לב". נתניהו הוסיף כי הבהיר לקהילה הבינלאומית שלא תהיה הפסקת אש ללא החזרת חטופים, והדגיש כי חמאס הוא זה שמונע את העסקה".

יש לציין כי חמאס איתן בדרישותיו, אך מוכן לשלוח משלחת לשיחות במצרים - למרות שדחה השבוע את ההצעה החדשה של ישראל לעסקת חטופים. בכיר בחמאס אישר כי משלחת בראשות חליל אל-חיה, סגנו של יחיא סינוואר, תצא לקהיר. חמאס הדגיש כי הוא דבק בעמדה שהעביר ב-14 במרץ למתווכות, שכוללת הפסקת המלחמה.

דרישות החמאס מתבטאות בהפסקת אש קבועה, נסיגת צה"ל מעזה, חזרת עזתים לבתיהם בצפון הרצועה, חופש תנועה, סיוע הומניטרי ועסקת חילופי שבויים "רצינית".

תגיות:בנימין נתניהומלחמת "חרבות ברזל"מו"מ לשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה