חדשות בארץ

"מכעיס, מקומם": מי שלח זר אבל לאביה של החטופה?

אחותה של החטופה לירי אלבג מספרת: "אנשים רעים החליטו לשלוח לנו זר אבל הביתה, בכיתי בהיסטריה. איך יש אנשים כאלה בעולם?". ואיך הגיבו במשטרה?

  • כ"ח אדר ב' התשפ"ד
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

אלי אלבג, אביה של החטופה לירי אלבג, מדווח על מקרה קשה מאוד שקרה לו בסוף השבוע האחרון. מתברר כי שלשום (שישי), לפני כניסת השבת, חיכתה לו "הפתעה" מחוץ לדלת: הוא קיבל "זר אבל" ובתוכו פתק עם הכיתוב "יהי זכרה ברוך. כולנו יודעים שהמדינה היא החשובה ביותר".

במשטרה ובשב"כ פתחו בחקירה כדי לאתר את מי שעומד מאחורי המעשה. מהשב"כ נמסר כי "מבדיקה ראשונית עולה החשד כי הגורמים שעומדים מאחורי משלוח זר הפרחים לבית משפחת החטופה לירי אלבג הם בסבירות גבוהה גורמים איראניים. חקירת האירוע נמשכת".

אלבג (19) נחטפה ביום הטבח מבסיס נחל עוז בו שירתה כתצפיתנית. ככל שידוע לגורמי הביטחון בישראל, היא עדיין מוחזקת בשבי חמאס ונמצאת בחיים. לפני כשבועיים פרסם ה"דיילי מייל" הבריטי תיעוד של חדר בעזה, בו הוחזקה אלבג עם חטופות נוספות. לפי הפרסום, בצה"ל זיהו את ה-DNA שלה מתוך שאריות דם.

לפני כשלושה שבועות, סיפרה אמה של לירי בראיון בכאן רשת ב' כי היא נוצלה על ידי שוביה לעבודות בית כמו ניקיון, טיפול בילדים והכנת אוכל. "היא הייתה במנהרות וגם בבתים, צריכה לבשל למשפחה, לנקות ולטפל בילדים, לא נתנו לה אוכל למרות שהכינה אוכל", אמרה.

"אנשים רעים החליטו לשלוח לנו זר אבל הביתה. אנחנו לא יודעים מי זה", אמרה רוני אלבג, אחותה של לירי, לאתר וואלה. "ביום שישי קצין הביטחון של המושב ראה את זה, לקח את זה ישר למשטרה כדי שלא נראה בעצמנו והגיש תלונה. בכיתי בהיסטריה, איך יש אנשים בעולם שמעזים לשלוח זר אבל למשפחה, כשאנחנו יודעים שהיא בחיים. אין לי מילים, זה מזעזע ומבחיל אותי".

מטה משפחות החטופים מסר בתגובה כי הוא "מגנה בתוקף את ההתנהגות האלימה נגד משפחתה של לירי אלבג, ובהובלת קב"ט המטה תיפתח חקירה בנושא עד למיצוי הדין. מטה המשפחות ימשיך להיאבק עד לחזרתה של לירי, וכל שאר החטופים, לביתם לשיקום או קבורה בכבוד".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "משטרת ישראל פתחה בבדיקת נסיבות אירוע חריג בו נשלח זר לוויה למשפחה של חטופה מאסון אוקטובר. התלונה הועברה לבחינת גורמי המקצוע באגף לחקירות ומודיעין, לצד ניהול פעולות ראשוניות של יחידת הפשיעה המקוונת במחוז מרכז".

תגיות:זר פרחיםחטופהלירי אלבג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה