חדשות בריאות

במהלך הניקיונות לפסח – זרת כף ידה של אישה נקטעה וחוברה מחדש

ססיליה ממגדל העמק ניקתה את ביתה, ובזמן ששטפה את המדרגות החליקה ונאחזה במעקה חד שגרם לקטיעת הזרת שלה. היא פונתה לבית החולים, שם הצליחו לחבר את האצבע שלה מחדש

אילוסטרציה אילוסטרציה
אא

ססיליה בת ה-40 ממגדל העמק ניקתה את ביתה לקראת פסח, ובמהלך הניקיונות, בזמן ששטפה את המדרגות, זרת כף ידה הימנית נקטעה. היא פונתה למחלקה לרפואה דחופה במרכז רפואי העמק, ולמרבה המזל, הרופאים הצליחו לחבר אותה מחדש.

"חזרתי מיום עבודה והתחלתי לנקות את הבית כמדי יום חמישי", אמרה ססילה. "בזמן ששטפתי את המדרגות, החלקתי ונאחזתי במעקה המדרגות שמעוטר עם עיטורים חדים, וכל מה שאני זוכרת מאותה נקודה זה שהזרת שלי נתלשה מהמקום", סיפרה.

בעלה של ססיליה הזעיק אמבולנס שהבהיל אותה לבית החולים. צוות האמבולנס אסף את הזרת הקטועה מביתה של ססיליה על מנת שהמנתחים יוכלו לנסות לחבר אותה מחדש.

ד"ר חגי אורבך. צילום: דוברות מרכז רפואי העמקד"ר חגי אורבך. צילום: דוברות מרכז רפואי העמק

ד"ר חגי אורבך, מומחה לכירורגיה של היד ומיקרוכירורגיה, הוזעק לבית החולים, ויחד עם הצוות הרפואי והמרדימים, ססיליה נכנסה לחדר הניתוח במטרה להציל את האצבע. ד"ר אורבך אומר כי "מדובר בניתוח הדורש השקה של כלי דם בעלי קוטר קטן מאד ועל כן נדרשות מיומנויות מיקרו-כירורגיות. במהלך הניתוח אנו מחברים בחזרה עצבים, גידים ועצמות על מנת לאפשר חזרה לתפקוד. כבר בביקורת במרפאה ראינו שהתוצאה טובה, האצבע נראית חיונית וססילה החלה לבצע תהליך שיקומי של ריפוי בעיסוק. במרבית המקרים, אצבע לאחר השתלה לא חוזרת לתפקוד מלא, אך כולנו תקווה שססילה תתמיד בתרגול ותחזור בקרוב לפעילות סדירה ללא הגבלה או כאבים", אמר.

לאחר הניתוח, ססיליה הודתה לצוות הרפואי על שהצילה את זרת כף ידה. "אני אסירת תודה לד"ר חגי אורבך ולכל הצוות המצוין שטיפל בי במהלך שהותי בבית החולים. אתם מדהימים", אמרה.

תגיות:רפואהחדשות בריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה