חם ברשת

שי גולדן: "בלי אחדות, האויב יחגוג עלינו וירגיש שהוא מנצח"

העיתונאי פתח את תוכניתו עם קריאה לאחדות: "האויב חוגג עלינו ועל מה שקורה בתוכנו ובינינו לבינינו. וצריך להיות טיפש מנותק כדי לא להבין את זה. אחדות היא לא מילה ריקה בשלטי חוצות"

אא

חצי שנה אחרי תחילת מלחמת חרבות ברזל, העיתונאי שי גולדן פתח את תכנית הבוקר שלו בערוץ 14 במונולוג ובקריאה לאחדות.

"עם ישראל חי. תחזרו לשם. לעם ישראל חי. כי אם עם ישראל חי, אז שיחיה בגאון ועם ראש מורם, ולא עם כל הבכי והנהי והפחד הזה. עוצמתנו תלויה בדבר אחד בלבד: יכולתנו כשבט מאוחד להתמודד מול האתגרים המורכבים שבפתח", אמר גולדן. "ואני לא רוצה לשמוע מילה על השמאל שמזיק ועל הימין שבגללו הכל קרה, או השמאל שבגללו הכל קרה. נמאס מהחרטא הזאת. יש טמבלים בתוכנו, משני הצדדים, אשר לא מסוגלים להפעיל שום תוכנת הפעלה לאומית היסטורית ואחראית ועסוקים רק באובססיות הפוליטיות של המסכנות החולנית שלהם. הם מגעילים ומייאשים אותי. וממילא משרתים את יחיא סינוואר.

"כולנו כאן מתגוררים ונלחמים ומקריבים קורבנות אכזריים וכואבים תחת אותם שמיים ותחת אותם איומים. ואם אנחנו חוזרים למלחמות היהודים המטורפות והחולניות האלה, האויב ירגיש, ובצדק, שהוא מנצח. האויב חוגג עלינו ועל מה שקורה בתוכנו ובינינו לבינינו. וצריך להיות טיפש מנותק כדי לא להבין את זה. ואחדות היא לא מילה ריקה בשלטי חוצות, כי אם צו השעה ההיסטורי והלאומי. וכל מי שעסוק כרגע בקינה על ובשנאה של אחיו למקום הזה, פוגע בסיכוי לנצח במלחמה. ואנחנו במלחמה. איזה חלק מהמציאות לא מובן לכם?

"נמאס ממנגנון ההשמדה העצמי הלאומי הזה. אנחנו בעיצומה של מלחמה היסטורית. גורלית על אמת. ומי שלא מבין זאת לא יבין כבר כלום לעולם. באמת, זה מה שחשוב? מה אמר ינון מגל? מה כתב בן כספית? אנחנו נלחמים פה על קוממיותינו ועל צדקתנו ההיסטורית, ועל חיינו, ועל גבולותינו, ועל הסיפור היהודי הנצחי והישראלי. אתם לא קולטים מה קורה כאן? משהו שהוא גדול בהרבה מביבי, מטיבי, משכנתי ליבי. נמאס. נמאס. נמאס. אנחנו במלחמה. מלחמה. מלחמה. ואם רצוננו לנצח בה, כדאי שכולם פה יתחילו להתאפס על עצמם, ולשאול את עצמם אם הם נרתמים למאמץ הלאומי ההיסטורי, או עסוקים בסגירת חשבונות מבחילה עם מי שהם רואים כיריביהם הפוליטיים והאידיאולוגים.

"נמאס. נמאס. נמאס מזה. איזה חלק מהשבעה באוקטובר לא הבנתם? מה מהמצב הנוכחי לא מובן לכם? אני ממש משתדל כאן, באולפן הזה, לא להשתתף במחול השנאה הפנימי הזה, מהסיבה הפשוטה שהוא משרת את הנאצים מהחמאס ואת כל האנטישמים שיצאו מכל החורים בחודשים האחרים. זו שעת גורל לישראל. האם אתם בצד של העם היהודי, או בצד ימין/שמאל? אני בצד של העם היהודי ושל היסטוריית גורלנו כאן. הלוואי ואני לא הטמבל הנאיבי האחרון שממש מאמין שיש סיכוי שנחליט להיות עם אחד ומדינה נחושה ומגובשת שערוכה לעצב את גורלה ולשמר את קיומה. הלוואי ואני לא היחיד. עם ישראל חי! לנצח נצחים. וזה מתחיל ונגמר באחריות אישית של כל אחד ואחת, ולא בעוד ניצחון פנימי, שסכומו סכום אפס, על שותפנו לגורל היהודי והישראלי המשותף".

תגיות:שי גולדןחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה