חדשות בארץ

סיכום חדשות השבת: נמשכת הכוננות לאור האיום האיראני; הרמטכ"ל הדיח קצין בכיר

משלחות של חמאס וישראל יגיעו מחר לקהיר לשיחות עם המתווכים. צה"ל אישר כי חטופה לעזה נהרגה מאש כוחותינו. מועצת זכויות האדם באו"ם מאשימה את ישראל בפשעי מלחמה

אא

כוח צה"ל חילץ מהרצועה את גופתו של חטוף, אשר נרצח בידי מחבלי הגי'האד האיסאלמי - אלעד קציר, בן 47, אשר נחטף בשמחת תורה לעזה ולפני חודשיים וחצי תועד בסרטון שפרסם החמאס כשהוא בחיים, נרצח על ידי חוטפיו. בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל אצל אנשי השב"כ, פעל כוח של חטיבת הקומנדו בחאן יונס ואיתר את גופתו קבורה בקבר ארעי. הכוח חילץ אותה לשטח ישראל, לא לפני שחיסל מספר מחבלי הג'יהאד האיסלאמי ששמרו על מקום הקבורה.

חמאס איתן בדרישותיו, אך מוכן לשלוח משלחת לשיחות במצרים - למרות שדחה השבוע את ההצעה החדשה של ישראל לעסקת חטופים, בכיר בחמאס אישר כי משלחת בראשות סגנו של סינוואר, חליל אל-חיה, תצא מחר לקהיר. חמאס הדגיש כי הוא דבק בעמדה שהעביר ב-14 במרץ למתווכות, שכוללת הפסקת המלחמה.

דרישות החמאס מתבטאות בהפסקת אש קבועה, נסיגת צה"ל מעזה, חזרת עזתים לבתיהם בצפון הרצועה, חופש תנועה, סיוע הומניטארי ועסקת חילופי שבויים "רצינית". משלחת ישראלית תמריא גם כן מחר למצרים, לשיחות מול ראש ה-CIA וויליאם ברנס, ראש ממשלת קטאר מוחמד א-תאני וראש המודיעין המצרי עבאס כאמל.

הכוננות המוגברת בצה"ל, לאור האיום האיראני, תימשך בתקופה הקרובה - מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נשא נאום בביירות והבטיח כי איראן תנקום את מות בכירי משמרות המהפכה בסוריה. בשעה שמזכ"ל ארגון הטרור הלבנוני נשא דברים, מחבלים שיגרו רקטות מדרום לבנון לעבר יישובים באצבע הגליל ובגליל המערבי. נזק רב נגרם למתחם ולכלי רכב ביישוב מנות, בעקבות רסיסים שפגעו בו. לא היו נפגעים. בתגובה, צה"ל תקף בעייתא א-שעב ובמיס א-ג'בל וחיסל שלושה מחבלי חיזבאללה.

אפרת כ"ץ, שנחטפה לעזה בשמחת תורה, נהרגה ככל הנראה מאש כוחותינו - בדיקה של צה"ל, שבחנה את המידע על מותה של אפרת כ"ץ, בעת שמחבלים חטפו אותה מביתה בניר עוז בשמחת תורה, העלתה כי ירי שבוצע ממסוק קרב לעבר רכב ובו מחבלים, שהחזיקו בכ"ץ, הוא שגרם ככל הנראה למותה.

בצה"ל ציינו כי "הממצאים הוצגו למשפחתה ולמשפחות החטופים המעורבים באירוע. לא נמצא דופי בפעולה של טייסי המסוק, בהתחשב במצב ששרר באותו הזמן".

תחקיר הריגת אנשי "המטבח העולמי" בעזה: הירי בוצע בניגוד להנחיות – צה"ל סיים לתחקר את האירוע בו נהרגו בדיר אל בלאח שבעה עובדי ארגון הסיוע הבינלאומי. נקבע כי כוח צה"ל ביצע ירי בניגוד לנהלים ולהנחיות. הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי החליט לנזוף באלוף פיקוד הדרום, מפקד אוגדה 162 ומח"ט הנח"ל. ‏בנוסף החליט להדיח את ראש מטה חטיבת הנח"ל ואת מפקד הסיוע החטיבתי שלה.

הוברר שאנשי הארגון ליוו שיירת משאיות סיוע והפעולה תואמה מול צה"ל. החמ"ל שתצפת על האירוע הבחין בשלב מסוים במחבלי חמאס עולים על המשאיות ולאחר שאלו הגיעו ליעדן, עוזבים את המקום ברכבים לא מסומנים. בחמ"ל סברו כי תקפו שיירה של רכבי מחבלים. התחקיר קבע כי טרם התקיפה ניתנה הנחיה לא לירות בשום מקרה.

תקרית חריגה בגבול ירדן: מחבל ירה לעבר כוח צה"ל - כוח צה"ל שהיה בסיור שגרתי באזור טרמינל נהר הידרן דיווח על ירי לעברו ועל פגיעות בכלי הרכב. הלוחמים, מגדוד אריות הירדן, זיהו מחבל יורה לעברם והשיבו באש. חקירה העלתה כי המחבל לא הצליח לחצות את הגבול משטח ירדן, ירה מאסור המעבר ואז נמלט.

לאחר הירי, החל תחקיר משותף לצבא הירדני ולפיקוד מרכז. גורם ביטחוני אמר: "החשוד חצה את המעבר, ירה סמוך לעמדה של הצבא הירדני ונמלט מיד. הוא לא חצה את הגדר לשטח הארץ". במקביל לתקרית, התקבלה אינדיקציה על נגיעה בגדר המערכת בקרבת מקום, אבל לאחר סריקות נשללה אפשרות לחדירה לשטח ישראל. בצה"ל לא שוללים את האפשרות כי המחבל הוא בעצם חייל בצבא ירדן.

שוטרים מנעו פיגוע בצומת מגידו - כוח משטרה מתחנת אום אל-פחם מנע אתמול פיגוע בצומת מגידו. השוטרים, שהיו בתחנת הדלק בצומת, הבחינו בצעיר המתנהג בצורה חשודה ומתקרב לעברם. השוטרים התקרבו לחשוד במטרה לזהותו, הבחינו כי הוא שולף מתיקו פטיש, מניף אותו ורץ לעברם. הם חתרו מייד למגע, ביצעו ירי, פצעו אותו באורח קל ועצרו אותו. הוא זוהה כנער בן 17 תושב הכפר מוסמוס.

מופה בית המחבל שביצע את פיגוע הדקירה בגן יבנה - כוחות הביטחון מיפו אתמול את בית המחבל, מואמן פאיז מוחמד בן ה-19, שביצע את פיגוע הדקירה בגן יבנה, שבו נרצח לידור לוי הי"ד ונפצעו שני בני אדם נוספים. כמו כן, עצרו הכוחות 13 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון.

מועצת זכויות האדם של האו"ם: "להטיל על ישראל אחריות לפשעי מלחמה" - מועצת זכויות האדם של האו"ם הצביעה בעד החלטה הקובעת כי "יש להטיל על ישראל אחריות לפשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות ולעצור אספקת נשק". ארה"ב, ארגנטינה וארבע מדינות נוספות התנגדו. 29 הצביעו בעד.

חשד: האקרים פרצו למערכות משרד המשפטים – המשרד אישר כי נבחן חשד למתקפת סייבר וכי  האקרים יתכן ומחזיקים בכ-300 ג'יגה בייט של נתונים הכוללים מכתבים ומסמכים רשמיים, פרטי עובדים, כתובות, מספרי טלפון, מיילים ועוד. במשרד המשפטים ציינו כי השירותים הדיגיטליים לא נפגעו, וכעת מנסים לברר את גודל הפגיעה ואת הנזקים שנגרמו. הבדיקה תימשך כמה ימים, ובמסגרתה בוצעה פנייה לרשות להגנת הפרטיות וליחידת הסייבר הלאומי.

בצל ההסלמה בחזית הצפונית, במד"א מכשירים כיתות כוננות יישוביות -  כדי לקצר את זמני התגובה של צוותי הרפואה ביישובים, מד"א עובד בימים אלו על פריסת מאות רכבי תגובה מידית של מד"א ברחבי היישובים בצפון ארץ, אשר יצוותו לכוננים ומתנדבים שיעניקו מענה ראשוני. בנוסף, צי האמבולנסים של מד"א, הכולל 1,500 רכבי הצלה, תוגבר במאות אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ וכלי רכב ממוגני ירי, שנתרמו על ידי תורמים מחו"ל ומהארץ.

תגיות:סיכום חדשות השבתמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה