חדשות בארץ

נתניהו לחברי קונגרס: "מנסים לדחוף לנו מדינה פלסטינית"; שוחח הערב גם עם הנשיא ביידן

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב שוחחו כ-45 דקות ועל פי דיווח בבית הלבן דנו בסיוע לעזה, בהמשך הלחימה ובתקרית בה נהרגו עובדי הסיוע. משלחת חברי קונגרס רפובליקניים הגיעה לסיור בישראל

  • כ"ה אדר ב' התשפ"ד
נתניהו וביידן, ארכיון (צילום: Miriam Alster/Flash90)נתניהו וביידן, ארכיון (צילום: Miriam Alster/Flash90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב (חמישי) עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. השיחה נמשכה כ-45 דקות. על פי דיווח ב-cnn השיחה עסקה בתקרית בה נהרגו עובדי סיוע בעזה, בהמשך והרחבת הסיוע הומניטרי לרצועה, ועתיד הלחימה בעזה לצד המשא ומתן לשחרור חטופים.

זו שיחה ראשונה בין השניים מאז התקרית הקשה בה צה"ל הרג בשוגג שבעה עובדי ארגון הסיוע "המטבח העולמי", בהם אזרח אמריקני, אזרח פולני, שני בריטים ואוסטרלי. ישראל לקחה אחריות על האירוע והודיעה כי ביצעה תחקיר, שתוכנו הועבר לעיון השגרירויות הזרות.

הבית הלבן "דרש" מישראל לקיים את התחקיר ולפרסמו בהקדם. הנשיא ביידן אף האשים השבוע את ישראל באי אספקת הגנה לעובדי סיוע בינלאומיים. גורמים בממשל הדגישו כי הפעולה ה"קטלנית" מוכיחה שאין להסכים לרצונה של ישראל לפעול ברפיח.

יחד עם זאת, הממשל בארה"ב אישר למכור לישראל טייסות מטוסים, פצצות מתקדמות ותחמושת. בנוסף, משלחת ישראלית תגיע בשבוע הבא לוושינגטון לסדרת פגישות עם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן ועם בכירים בממשל.

על פי הדיווח בארה"ב, ביידן אמר לנתניהו במהלך שיחת הטלפון: "הפגיעה בעובדים הומניטריים והמצב ההומניטרי הכולל ברצועה אינם מתקבלים על הדעת. יש צורך של ישראל להכריז וליישם שורה של צעדים ספציפיים, קונקרטיים וניתנים למדידה לטיפול בפגיעה באזרחים, בסבל הומניטרי וביטחונם של עובדי הסיוע".

הנשיא הבהיר כי "מדיניות ארה"ב ביחס לעזה תיקבע על פי הפעולה המיידית של ישראל בצעדים אלה". כמו כן, הדגיש כי הפסקת אש מיידית חיונית לייצוב ולשיפר את המצב ההומניטרי ולהגן על אזרחים חפים מפשע. ביידן ביקש מראש הממשלה להסמיך את מנהלי המשא ומתן שלו לסיים ללא דיחוי עסקה להחזרת בני הערובה הביתה.

נתניהו לחברי קונגרס: "מנסים לדחוף לנו לגרון מדינה פלסטינית"

ראש הממשלה קיים היום מפגש עם משלחת חברי קונגרס רפובליקנים מטעם איפא"ק, במשרדו בירושלים. במהלך המפגש, בו נכחו גם חברי ההנהלה הבכירה של איפא"ק, ראש הממשלה סקר בפני חברי המשלחת את מהלך הלחימה ברצועת עזה. כמו כן, נתניהו השיב על שאלותיהם של חברי הקונגרס שנגעו בהכרעת ארגון הטרור חמאס, המאמצים הבלתי פוסקים לשחרור החטופים וסוגית הסיוע ההומניטרי.

במהלך המפגש אמר נתניהו: "רוצה להודות לכם על תמיכתכם. יש מסורת ארוכת שנים של ברית בין ארה"ב לבין ישראל. היא תמיד הייתה הכרחית, אבל היא הכרחית יותר מתמיד כעת, לאור הברבריות שבפניה אנחנו עומדים, המאיימת על הציביליזציה כולה. מדובר במאבק לא רק בין ישראל לבין החמאס, אלא הייתי אומר בין ציר הטרור של איראן שמנסה להחזיר את המזרח התיכון לימי הביניים  ולכפות ברבריות נוראית על כולנו, וכן שלוחותיה: החות'ים, חמאס, חיזבאללה ועוד, לבין ישראל והמדינות הערביות המתונות, כמובן עם תמיכתה של ארצות הברית".

"זהו מהותו של הסכסוך הזה. אנחנו חושבים שכל מה ששמעתם בשנים האחרונות, בחודשים האחרונים, בימים האחרונים ובשעות האחרונות מדגיש את האמת הבסיסית הזאת. מדובר במאבק רחב יותר. המאבק שלנו הוא המאבק שלכם. הניצחון שלנו הוא הניצחון שלכם. אם לא ננצח, יהיו לכך השלכות רבות על הביטחון של ארצות הברית, על עתיד המשותף שלנו. ולכן עלינו לנצח".

נתניהו הוסיף: "יש לי שלושה מסרים עבורכם: הראשון הוא שננצח באופן מוחלט. הניצחון הוא בהישג יד. זה קרוב מאוד, ואין כל תחליף לניצחון. המסר השני הוא שאפשר לזרז את הניצחון. אצטט מישהו שעליו כולכם שמעתם - ווינסטון צ'רצ'יל. הוא אמר: 'תנו לנו את הכלים ונבצע את המשימה'. תנו לנו את הכלים מהר יותר ונסיים את המשימה מהר יותר. אני מדבר על התוספת. אני מקווה שתמצאו את הדרך להעביר את זה מהר ככל האפשר".

לסיום אמר ראש הממשלה: "המסר השלישי הוא שיש תנועת נגד. יש ניסיון לאלץ אותנו, לדחוף לנו לגרון מדינה פלסטינית שתשמש כעוד מקלט לטרור, עוד מקום שיגור למתקפה, כפי שהייתה 'מדינת' החמאס בעזה. הרוב המכריע של הישראלים מתנגד לדבר כזה. לא מזמן הייתה הצבעה בכנסת, 99 נגד 9. אני חושב שזה חשוב משום שהעם הישראלי בוחר בחיים, והחיים משמעותם ביטחון וביטחון משמעותו הוא להביס את אויבינו, אבל גם לעמוד ביחד למען הציביליזציה המשותפת שלנו".

במפגש השתתפו השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, ראש הסגל צחי ברוורמן, ראש המל"ל צחי הנגבי והיועץ המדיני אופיר פלק. מהצד האמריקאי השתתפו חברי הקונגרס: מארק אלפורד, ארון בין, אריק ברליסון, לורי צ'אבס-דרימר, חואן סיסקומני, אלי קריין, סקוט פיצג'רלד, ראסל פריי, תומאס קין ג'וניור, ג'ן קיגאנס, קווין קיילי, ניק לנגוורת'י, סלסט מלוי, דריק ואן אורדן ורודי יקים.

תגיות:ג'ו ביידןבנימין נתניהומלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה