חדשות בארץ

משפחות שכולות: "לא נאפשר לקיצוניים לשרוף את המדינה"

הורים וקרובי משפחה של עשרות חללי צה"ל כינסו מסיבת עיתונאים בהר הרצל, סמוך לקבר בניהם. מוחים על התנהגות המפגינים בימים האחרונים: "את אותם פורעי חוק לא מעניין החטופים ובטח שלא מעניין אותם שבנינו נפלו על קידוש ה', ואפשרו להם להמשיך לחיות"

  • כ"ה אדר ב' התשפ"ד
איציק בונצל (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)איציק בונצל (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

נציגים של עשרות משפחות שכולות ממלחמת "חרבות ברזל" ומיום הטבח בעוטף בשמחת תורה, התכנסו היום (חמישי) לא רחוק מבית העלמין בהר הרצל. במסיבת עיתונאים במקום התייחסו המשפחות להפגנות נגד הממשלה ולאלימות המתלווה אליהן.

איציק בונצל, אביו של סמל ראשון עמית בונצל הי"ד שנפל בקרב בעזה, הקריא את הצהרת המשפחות ואמר: "אנחנו פה, עומדים במקום הקדוש הזה פנים מול פנים מול אלו שרוצים לשרוף לנו את המדינה, לפלג בינינו ולנסות לקרוע שוב את החברה הישראלית, ורק בגלל שנאתם לממשלה המכהנת".

"את אותם פורעי חוק לא מעניין החטופים. לא מעניינים אותם החיילים שנלחמים ברגעים אלו בעזה. בטח שלא מעניין אותם מבנינו שנפלו על קידוש ה' ואפשרו להם ולבני משפחתם להמשיך לחיות בארץ הזו. לא נאפשר לקיצוניים לשרוף את המדינה ולפגוע בשוטרים ובסמלי שלטון. המיעוט הקולני הזה לא יצליח הפעם לפרק את החברה הישראלית. פשוט לא ניתן לו", הצהיר בונצל.

לדבריו, "הגענו היום, המשפחות השכולות, להר הרצל, ההר הקדוש, הר הגיבורים, לפקוד את קברי בנינו שנפלו על הגנת הארץ. באנו היום לעמוד לפניהם ולהתחייב להם בשנית שאנחנו נמשיך את המלחמה על הארץ שהם כל כך אהבו. באנו לפה להתחייב לפניהם שנעשה הכל למען אחדות העם שלנו".

"מה-7 באוקטובר ועד היום נערכו בישראל 600 הלוויות וכל עם ישראל בכה איתנו באותן הלוויות. בכל 600 הלוויות קראו המשפחות השכולות לאחדות בעם ישראל. נשבענו כולנו להמשיך את דרכם של הנופלים ואין בכוונותיו להפר את השבועה הזו. ממקום קדוש זה, הר הרצל המאחד את העם בישראל מאז קום המדינה ועד היום, אני מבקש להעביר מסר גם לסיוונאר הנאצי ולשאר אויבנו: 'אל תתבלבלו. העם בישראל מאוחד כולו בתמיכה במלחמה ובתמיכה מלאה בצבא שלנו ובחיילנו הגיבורים. זה רק עניין של זמן עד שנחסל אותכם אחת ולתמיד'. עם ישראל מאוחד. עם ישראל חזק ועם ישראל חי".

אביחי ברזני, ששכל את בנו דביר במהלך המלחמה, פנה למפגינים נגד הממשלה: "המראות של ההפגנות והחזרה ל-6 באוקטובר מבעבעים לנו בנשמה, השיח המפלג, המשסע והמקטב מימין ומשמאל, דתיים וחילונים. האם בשביל זה בני מסר את נפשו? המושג אחים לנשק הוא מושג טהור וערכי, הכי רחוק ממה שרואים בהפגנות. אני קורא לכם, 'אחים לנשק' - תעצרו. עברתם כל גבול". לממשלה אמר: "אין לכם זכות לעצור עד להשגת כל היעדים שהוגדרו, אנחנו איתכם".

יוני, אביו של סגן נתי איתן, הוסיף: "הזדעזעתי עד עמקי נשמתי מהמחאות. מדובר בטרור אזרחי, אני מרגיש שקוברים את בני בפעם השנייה".

תגיות:חללי צה"למלחמת חרבות ברזלאיציק בונצל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה