חדשות בארץ

סיכול פיגוע בירושלים: מחבלים תכננו לפגוע בתחנת משטרה ובבאי אצטדיון טדי

בתום חקירה סמויה של השב"כ והמשטרה נעצרו שני תושבי מזרח ירושלים, שזוהו כתומכי דאע"ש. תוכניתם כללה הנחת מטענים וירי. נעצר גם תושב סוואחרה שהדריך ושכנע אותם לנסוע לאימוני טרור בחו"ל

אצטדיון טדי בירושלים (צילום: Moshe Shai/Flash90)אצטדיון טדי בירושלים (צילום: Moshe Shai/Flash90)
אא

הותר היום (חמישי) לפרסום כי היחידה המרכזית במשטרת מחוז ירושלים ושירות הביטחון הכללי, סיכלו פיגועי טרור שתכננו שלושה מחבלים תומכי דאע"ש, תושבי מזרח ירושלים בשנות העשרים לחייהם ותושב הרשות הפלסטינית בן 50. שניים מתוך המחבלים תכננו להכין מטענים ואמצעי חבלה ולבצע ירי כלפי תחנת משטרה ובאזור אצטדיון טדי בירושלים.

השניים חברו למחבל נוסף, תושב הכפר הפלסטיני סוואחרה, שהדריכם ושכנעם לצאת לאימוני טרור בחו"ל על מנת להתאמן ולקדם פעילות טרור בארץ ובחו"ל. המחבלים נעצרו בטרם מימשו את תוכניותיהם.

בהודעה על סיכול הפיגוע נמסר כי במהלך החודש האחרון, החלה חקירה בשב"כ וביחידה המרכזית של מחוז ירושלים, נגד חוליית המחבלים, בחשד לכוונתם לבצע פיגועים במתווה של הנחת מטען חבלה וירי מנשק חם. מחקירת המחבלים, שנעצרו לפני כשלושה שבועות, עלה כי הם תכננו לבצע מספר פיגועים באזורים מרכזיים בעיר ירושלים, במתווים שונים של הנחת מטען וירי מנשק חם. בין המטרות שנבחרו: תחנת משטרה במזרח ירושלים ואצטדיון טדי, שם תכננו להניח מטען שיפגע בבאי האצטדיון ולאחר מכן לבצע ירי על כוחות ההצלה.

המחבל שסייע להם הדריך ושכנע אותם לנסוע לאימוני טרור בחו"ל. תחילה למדינות באפריקה ולאחר מכן לסוריה או לעיראק, וזאת על מנת לקדם פעילות טרור בארץ ובחו"ל. בטרם מעצרם, שני המחבלים החלו בהכנות לביצוע פיגועי הטרור ובלמידה על אופן הכנת המטענים ואמצעי החבלה שעמם תכננו לבצע את הפיגועים.

עם סיום החקירה בשב"כ התגבשה תשתית ראייתית נגד חוליית המחבלים. מעצרם הוארך מעת לעת בבימ"ש השלום בירושלים והיום יוגש כתב אישום על ידי הפרקליטות.

תגיות:שב"כדאע"שסיכול פיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה