חדשות בארץ

שיבושי GPS במרכז הארץ; ההערכה: שיבוש חדירת טילים

אזרחים דיווחו על תקלות בשימוש באפליקציות ניווט שהראו מפות שגויות ומיקומים לא נכונים. גורמי הביטחון לא מאשרים כי הפעולה ננקטה על ידם, אך כידוע שיבושים דומים נמשכים בצפון ובדרום מאז החלה המלחמה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אזרחים דיווחו הבוקר (חמישי) על שיבושי ה-GPS במרכז הארץ, חודשים לאחר שהחלו בצפון ושבועות לאחר דיווח דומה בדרום. השיבוש גורם להפרעות בשימוש באפליקציות מיקום וניווט, בהן waze.

גורמי הביטחון לא אישרו כי הפעולה ננקטה על ידם אך ההערכה היא כי מדובר בפעולה יזומה שנועדה לשבש חדירת טילים, על רקע החשש מתגובה איראנית בעקבות חיסול הבכירים בדמשק.

תושבים ממרכז הארץ, בין היתר בתל אביב, רמת גן וראשון לציון, עדכנו כי אפליקציית waze מראה את המיקום שלהם כאזור ביירות. תקלה דומה דווחה באפליקציות גוגל מפות ו-moovit. גם נוסעים בתחבורה הציבורית דיווחו כי הם מתקשים להשתמש באפליקציות בשל שיבושי המקום.

כזכור, שיבוש בוצע בדרום הארץ עם תחילת התמרון הקרקעי ברצועה, וכן בצפון עם תחילת הלחימה מול חיזבאללה. שיבושים אלו נמשכים עד היום. באחרונה החלו פעולות שיבוש גם בדרום הארץ, עם דגש על הערבה ואילת. מערך הסייבר הלאומי הודיע לפני מספר שבועות כי "במהלך הלחימה מופעלים באופן יזום שיבושי GPS לצרכים שונים. על האזרחים להיות מודעים לכך שהפעלת השיבוש יכולה לגרום לתופעות שונות וזמניות ביישומים מבוססי מיקום".

שיבוש דומה באיראן

המודיעין האמריקני דיווח הבוקר על שיבושי GPS "כבדים מאוד" באזור המפרץ הפרסי. ספינות מסחר דיווחו על השבתה מלאה של מערכות הניווט הלווייניות. התקשורת האיראנית פרסמה הודעה, לפיה בסיסים של משרות המהפכה הותקפו באזור המפרץ, אך לא ברור אם יש קשר לשיבוש.

תגיות:GPSמלחמת חרבות ברזלאיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה