חדשות בארץ

לשכת ראש הממשלה בשם המוסד: גובשה הצעה עדכנית לשחרור חטופים

המשלחת הישראלית שבה היום ארצה מקהיר. כעת ממתינים להתייחסות חמאס והמתווכות יפעילו עליו לחץ לקבל את ההצעה, שתוכנה לא נחשף רשמית. הציפיה: שחרור חטופים לפני חג הפסח

ראש המוסד (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)ראש המוסד (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
אא

משלחת ישראל למשא ומתן לשחרור חטופים, המורכבת מאנשי המוסד, השב"כ וצה"ל, שבה היום (שלישי) מקהיר, בסיומו של סבב שיחות.

לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו עדכנה, בשם המוסד, כי "במסגרת השיחות, בתיווכה המועיל של מצרים, גיבשו המתווכות הצעה עדכנית להתייחסות חמאס. ישראל מצפה מהמתווכות לפעול ביתר שאת מול חמאס לקידום המשא ומתן לטובת עסקה". פירוט ההצעה החדשה לא פורסם רשמית, אך תקשורת המצרית דיווחה כי ישראל התגמשה, ומוכנה לאפשר חזרתם לצפון הרצועה של עשרות אלפי תושבי עזה, לאחר בידוק. הציפיה היא, אם חמאס ייעתר להצעה, כי העיסקה תצא לפועל לפני חג הפסח.

בנוסף, ישראל הסכימה, במסגרת המשא ומתן מול חמאס, לשחרר אסירים פלסטינים ששוחררו בעבר במסגרת עסקת שליט ונעצרו מחדש. שחרורם יהיה תמורת שחרור גופותיהם של החיילים הדר גולדין ואורון שאול הי"ד.

כזכור, ישראל נענתה בתחילת השבוע בחיוב להצעה המצרית לשלוח משלחת, כדי לחדש את המשא ומתן מול חמאס. ארגון הטרור הודיע במקביל כי לא הסכים להצעה מצרית דומה, ובשלב זה הוא הקפיא את השיחות, עד שישראל "תיעתר לבקשה לסגת ממרבית האזורים ברצועה".

האמריקנים, בניסיון לקדם הפסקת אש, הגישו שלשום הצעת פשרה חדשה. לפיה, ישראל תשחרר 700 אסירים פלסטינים מהכלא הישראלי, במקום 400, מתכם כמאה המוגדרים "עם דם על הידיים". בנוסף, ישראל תתחייב ל-40 ימי הפוגה בלחימה בתמורה לשחרורם של 40 חטופים.

הפרשן עמית סגל דיווח כי חמאס דורש שחרור מחבלים רוצחים ללא הבדל גיל, ישראל מסכימה רק לנשים ילדים וקשישים. חמאס דורש גם נסיגה מוחלטת של ישראל ממסדרון נצרים. בישראל שוללים זאת בטענה שנסיגה מוחלטת משם פירושה סיכול היכולת למבצעים כדוגמת שיפא.

התחושה בקרב המעורבים במשא ומתן היא כי יש "פוטנציאל להתקדמות" - אבל מוקדם מדי לאופטימיות. לפי הגורמים, יש להמתין לתשובת חמאס למרחב ההתגמשות החדש של ישראל. אם חמאס יתפשר בעמדותיו, לא מן הנמנע שגם ראשי השב"כ והמוסד ייצאו למצרים, שם נמצאים גם צוותים של קטאר.

במערכת הביטחון אמרו שלשום לשרים כי החשש הוא שבחסות מעבר חופשי צפונה - חמאס יחזיר את כל המחבלים שלו צפונה ויתערה מחדש בקרב אוכלוסייה אזרחית.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב לדיווח ולהודעת לשכת ראש הממשלה. הוא השר הראשון שהודיע כי הוא מתנגד לסעיפים של חזרה לצפון הרצועה ונסיגה מציר נצרים.

לדבריו, "אמרתי והזהרתי כי זו תהיה טעות לשלוח את המשלחת שלנו לקטאר ולמצרים בזמן שחמאס רוצה בהמשך המלחמה. לצערי אנחנו נסוגים באופן עקבי מהקווים האדומים שלנו וזה רק גורם עוד יותר לסינוואר לטפס גבוה יותר על העץ. הדרישה החדשה לביטול מסדרון נצרים והחזרת מאות אלפי תושבים עזתיים לצפון הרצועה, בתוכם אלפים רבים של מחבלים, היא סכנה נוראה לתושבי שדרות שחזרו לביתם ונמצאים במרחק של קילומטרים בודדים ולכל אזרחי מדינת ישראל, ותפגע ביכולת לפרז את רצועת עזה כתנאי לשיקום הרצועה".

סמוטריץ' הוסיף כי "הדרך להחזרת החטופים היא בהגברה דרמטית של הלחץ הצבאי וכניסה לרפיח עם או בלי הסכמה אמריקאית, עד לכניעת החמאס, חיסול סינוואר והחזרת החטופים כולם".

תגיות:המוסדחטופים בעזהמשא ומתן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה