סמארטפונים ואינטרנט

תופעת "זרת אייפון": האם זה מה שקורה לאנשים שמכורים לנייד?

ברשת טוענים ששימוש מוגבר בטלפון נייד עלול לגרום ל"זרת אייפון" - הזרת מתעקמת ולא חוזרת למצבה הקודם. האם זה הזמן להניח את הנייד בצד?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משתמשים רבים מתלוננים לאחרונה על מצב בו האצבע הקטנה שלהם, כלומר הזרת, התעקמה בעקבות שימוש מוגבר בטלפון הנייד. הם מכנים את התופעה "זרת אייפון", כלומר כזאת שהתעקמה בגלל שימוש מוגבר במכשיר.

זהו מצב פיזיולוגי מסוכן שזכה לכינוי המפוקפק. בפודקאסט "The TJ Show" דנו במקרה וטענו שבזרת בה משתמשים כדי לאחוז את הסמארטפון יש שקע בולט.

הקטע הזה עורר בהלה ברשת, כי אנשים רבים מתנהגים באותה צורה ומניחים את הזרת מתחת למסך. הם תהו האם כדאי להם לצרוך פחות שעות מסך בטענה שעלול להיגרם להם נזק לכל החיים.

מצד שני, חלק מהמומחים טוענים שמדובר בפייק. "רוב התמונות הללו אינן מציגות בעיה. הן מראות אנטומייה של זרת טיפוסית, שיכולה להשתנות", הגיב האורתופד, ד"ר פיטר אוונס. מומחים נוספים הצטרפו לכך וקבעו כי "אין אבחנה רשמית ל'זרת אייפון', ייתכן שאנשים שחושבים שיש להם 'זרת אייפון' סובלים ממצב אחר".

ד"ר אוונס שהתראיין בכתבה הבהיר כי "שימוש מוגזם בטלפון נייד יכול לגרום למגוון של בעיות מפרקים. בעוד שחלק מהטענות על פגיעה עשויות להיות מוגזמות, אחרות הן אמיתיות וכרוכות בנזק רציני לטווח ארוך".

תגיות:זרתבריאותסמראאטפון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה