חדשות בארץ

נתניהו: "הלחץ הבינלאומי לא מעכב, ניכנס לרפיח"

ראש הממשלה מסר הצהרה לתקשורת שעות לפני שיאושפז הלילה לצורך ניתוח. על המשא ומתן מול החמאס שנקלע למבוי סתום: "חמאס מקשיח את העמדות. הוא דורש את ביטול המסדרון והחזרת מחבלי החמאס לצפון הרצועה"

נתניהו (צילום: Nimrod Klikman/POOL)נתניהו (צילום: Nimrod Klikman/POOL)
אא

שעות לפני שיתאשפז לצורך ניתוח, ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (ראשון) הצהרה לתקשורת והתייחס למשא ומתן מול החמאס, לפעולה העתידית ברפיח וגם למצבו הרפואי.

לדבריו, אושרו תוכניות לפעולה צבאית ברפיח וזו תתבצע: "אנחנו ניכנס לרפיח ונחסל את גדודי החמאס כי אין ניצחון בלי כניסה לרפיח וחיסול הגדודים. הלחץ האמריקני לא מעכב פעולה ברפיח. יש שיקולים אחרים. צה"ל נערך לפינוי האוכלוסייה האזרחית ולמתן סיוע הומניטרי. זה לוקח זמן, אבל זה ייעשה".

על המבוי הסתום במשא ומתן מול חמאס אמר נתניהו: "בניגוד לנטען נגדי אני פועל מסביב לשעון למען שחרור החטופים שבידי חמאס בעזה. המצוקה והכאב של משפחות החטופים מפלחים את ליבי, יקיריהם הם יקירנו. אני עובד סביב השעון להביא את שחרור חטופינו. מי שאומר שאני לא עושה הכל טועה ומטעה".

ראש הממשלה הטיל את האחריות על החמאס על העדר עסקה: "אני עושה זאת על ידי איזון בין הלחץ על חמאס והגמישות האפשרית במשא ומתן. האמת היא שבזמן שישראל הגמישה עמדות - חמאס הקשיח עמדות. הוא דורש את ביטול המסדרון במרכז הרצועה והחזרת מחבלי החמאס לצפון הרצועה. לדרישות חמאס יש השלכות ביטחוניות שלא אפרט. עם הקושי שבשבר צריך לנהל את המשא ומתן בקור רוח ונחישות מושכלת. זו הדרך. הטענה שאם כל יומיים נסכים לעוד ויתור ועוד ויתור זה ההפך מהאמת. המטרה היא לא להגיד שאנחנו רוצים עסקה, אלא להשיג שחרור".

הלילה יעבור ראש הממשלה הליך ניתוחי בהדסה עין כרם עקב בקע טבוריממנו הוא סובל. על מצבו בריאותו הוסיף: "אני בטוח שאעבור את הטיפול הרפואי בהצלחה ואחזור מהר מאד".

בנוגע לאפשרות להקדמת הבחירות אמר כי "הקריאות לבחירות עכשיו, בעיצומה של המלחמה ורגע לפני הניצחון ישתקו את המדינה לשמונה חודשים לפחות, וחמאס יהיה הראשון לברך על כך".

תגיות:בנימין נתניהוחטופים בעזהמלחמת חרבות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה