חדשות בארץ

המשא ומתן מול חמאס: ישראל הציעה שחרור אסירים תמורת גופותיהם של גולדין ושאול

המצרים ביקשו מישראל לשלוח משלחת לקהיר, בניסיון לחדש את המשא ומתן לשחרור חטופים, ולהשיג הפסקת אש. תמורת הגופות ישוחררו אסירים ששוחררו בעסקת שליט ונעצרו בשנית

  • כ"א אדר ב' התשפ"ד
הדר גולדין ואורון שאול (צילום: דובר צה"ל)הדר גולדין ואורון שאול (צילום: דובר צה"ל)
אא

משלחת ישראלית, שמורכבת מאנשי מוסד, שב"כ וצה"ל, המריאה בצהריים (ראשון) לקהיר, לאחר שישראל נענתה בחיוב להצעה המצרית לשלוח משלחת, כדי לחדש את המשא ומתן מול חמאס. ארגון הטרור הודיע במקביל כי לא הסכים להצעה מצרית דומה, ובשלב זה הוא מקפיא את השיחות, עד שישראל "תיעתר לבקשה לסגת ממרבית האזורים ברצועה".

בחדשות 12 דווח כי ישראל הסכימה, במסגרת המשא ומתן מול חמאס, לשחרר אסירים פלסטינים ששוחררו בעבר במסגרת עסקת שליט ונעצרו מחדש. שחרורם יהיה תמורת שחרור גופותיהם של החיילים הדר גולדין ואורון שאול הי"ד.

הפרשן עמית סגל דיווח בנוסף כי חמאס דורש שחרור מחבלים רוצחים ללא הבדל גיל, ישראל מסכימה רק לנשים ילדים וקשישים. חמאס דורש גם נסיגה מוחלטת של ישראל ממסדרון נצרים - ישראל מסכימה רק לחזרה מוגבלת תחת בידוק. נסיגה מוחלטת משם פירושה סיכול היכולת למבצעים כדוגמת שיפא.

בכיר חמאס, חוסאם בדראן, אמר היום לתקשורת הערבית כי "לא תהיה משלחת של חמאס בשיחות בקהיר. אנחנו בימים האחרונים לא קיבלנו את המינימום מהישראלים ומהאמריקנים. יהיו משלחות אחרות של ארגונים פלשתינים ולא של חמאס. אם יהיה משהו חדש אז נוכל לדון בו".

הצעה: כוח רב לאומי יפקח בעזה. הפלסטינים מתנגדים

רשת "אל-מיאדין" הלבנונית דיווחה כי "הפלגים הפלסטינים" דחו את ההצעה להקים כוח צבאי רב-לאומי של מדינות ערביות, שיזכה לתמיכת ארה"ב, ויהיה אחראי על השלטת חוק וסדר בעזה ועל ליווי שיירות הסיוע ההומניטארי.

בתקשורת האמריקנית הוסיפו כי הרעיון הוצע לשר הביטחון יואב גלנט, שקיים פגישות בשבוע שעבר בארה"ב. על פי הדיווח ישראל לא שללה את הצעה שהועלתה על ידי שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין. שר החוץ אנתוני בלינקן והיועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן אישרו כי אכן עלתה הצעה והיא נבחנת.

הכוח שיורכב ישהה בעזה רק לתקופת מעבר מוגבלת, יהיה אחראי על אבטחת המזח הזמני שתקים ארה"ב מול חופי עזה, ועל ליווי השיירות של הסיוע ההומניטרי. המטרה היא שהסיוע יגיע לאוכלוסייה ולא ייבזז על ידי החמאס.

תגיות:חלל צה"למלחמת חרבות ברזלחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה