חדשות בארץ

טיל פגע במבנה בחאן יונס בו שהה כוח של "אגוז" – לוחם נהרג ו-16 נפצעו

תקרית קשה בלחימה בשכונת אל עמל בחאן יונס במהלכה פגע טיל RPG במבנה בו שהה כוח של יחידת הקומנדו. המבנה קרס בחלקו כתוצאה מהפיצוץ והפצועים חולצו תוך מאמץ. בחלקם בוצעו בשטח ניתוחים מצילי חיים

פינוי נפגעים, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)פינוי נפגעים, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)
אא

צה"ל התיר היום (מוצאי שבת) לפרסום את פרטי התקרית בה נהרג אתמול רס"ל אלון קודריאשוב הי"ד, בן 21 ממודיעין, ו-16 לוחמים נפצעו, בהם שישה במצב קשה.

קודריאשוב, לוחם ביחידת אגוז, הוא החלל ה-598 של צה"ל מאז תחילת המלחמה. הלווייתו תיערך מחר, יום ראשון, בשעה 16:30, בחלקה הצבאית בבית העלמין במודיעין.

על פי דובר צה"ל, הלוחם נהרג מירי RPG לעבר קומה עליונה במבנה בשכונת אל-אמל שבו שהה הכוח. מלבדו נפצעו עוד 16 לוחמים, בהם 6 שמצבם הוגדר קשה. חלק מקירות המבנה קרסו על הנפגעים, ויחידת 669 חילצה את הפצועים שחלקם עברו הליך ניתוחי בשטח כדי לייצב את מצבם. בצה"ל ציינו כי הפצועים פונו במסוקים לבית חולים בתוך כ-55 דקות אחרי הפיצוץ.

מלבד ששת הפצועים קשה, מצבם של חמישה מוגדר היום בינוני וחמישה פצועים באורח קל. במהלך מבצע החילוץ אבטחו את האזור לוחמי גבעתי וכלי טיס של חיל האוויר. האבטחה נועדה לבודד את המקום.

בסמוך לזירה בה ארעה התקרית פועלים מזה ארבעה ימים כוחות הקומנדו, בעיקר באזור בית החולים נאסר, שם הייתה היתקלות אתמול, כאשר מחבל זוהה מתקרב למקום וכוח צה"לי חיסל אותו.

לוחמי אגוז עצרו בשכונה כ-20 מבוקשים של חמאס שחקירתם הביאה לאיתור פירי מנהרות. באחד הפירים התגלה מאגר של עשרות מטענים רבי עוצמה.

כזכור, שלשום, באותו אזור - שכונת אל-אמל בחאן יונס - נהרג סמ"ר ניסים כחלון הי"ד (21) מחדרה, לוחם בגדוד 435 של גבעתי.

תגיות:חלל צה"למלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה