חדשות בארץ

מקומם: מרצה במכללה קרא לארה"ב לעצור העברת נשק לישראל, סטודנטים דורשים שיפוטר

עשרות סטודנטים ממכללת ספיר ומהאוניברסיטה הפתוחה קראו לפיטוריו של ד"ר רגב נתנזון. חתם על עצומה שטוענת כי ישראל מבצעת "רצח עם" בעזה. הסטודנטים פנו להנהלה: "לא נסבול אנשי חינוך מסיתים"

מכללת ספיר (צילום לפי סעיף 27א')מכללת ספיר (צילום לפי סעיף 27א')
אא

סטודנטים ממכללת ספיר ומהאוניברסיטה הפתוחה הגישו היום (חמישי) להנהלת המוסדות דרישה לפטר לאלתר מרצה, שחתם על עצומה הקוראת לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן להפסיק לספק נשק לישראל.

הסטודנטים ציינו במכתבם כי ד"ר רגב נתנזון חתם על עצומה הקוראת לביידן להפסיק את העברת כל הנשק ההתקפי והכספים הקשורים לישראל, מתוך תמיכה בטענה שישראל מבצעת "רצח עם" ברצועת עזה.

"בתקופה קשה טרוריסטים ביצעו ומבצעים מעשים נוראיים בלשון המעטה כנגד אחינו ואחיותינו, הנלחמים במלחמה שאין צודק ממנה", כתבו הסטודנטים והדגישו כי "החטופים שנותרו שבויים בעזה וסובלים סבל בלתי נתפס. לצד אבדות שהמכללה שלנו ספגה במתקפת 7 באוקטובר, ולאורך כל השנים כמעוז הלמידה הבודד בעוטף. לא נסבול אנשי חינוך המסיתים וקוראים לחרם על מדינתנו, כמו גם אלו המוציאים דיבה על לוחמינו".

במכתב כתבו הפונים כי "אנו סבורים כי נוכחותו ופעילותו הפוליטית פוגעות באופן מהותי באקלים האקדמי ובאמון שאנו הסטודנטים מפקידים במוסד שלנו. מעשיו פוגעים במרקם המחבר בין האנשים השונים במכללה. עצם לקיחת חלק בלימוד סטודנטים שהיו ועודם נלחמים כדי להגן על כולנו ועליו, גורם לחוסר נוחות".

המכללה האקדמית ספיר מסרה בתגובה: "אנו מגנים בכל תוקף התבטאויות נגד חיילי צה"ל ומתייחסים במלוא הרצינות לפגיעה שחוו הסטודנטים. חשוב לנו להבהיר מעל לכל ספק: העצומה והחתומים בה אינם מייצגים את ספיר בשום אופן. רבים מהסטודנטים ומחברי הסגל בספיר הם ניצולי השבת הרצחנית, מפונים מבתיהם, ומשרתים במילואים ובכוחות הביטחון, ואנו מחזקים את ידם. לצד הערך הבסיסי של חופש אקדמי וחופש הביטוי, שאותו מקדשת המכללה מיום היווסדה, הובהר למרצה באופן חד משמעי שלא להשתמש בשמה של המכללה בהקשרים אישיים ו/או פוליטיים, והוא לא מייצג אותה בהקשרים אלו".

יו"ר ההתאחדות הארצית של הסטודנטים אלחנן פלהיימר מסר: "מרצים באקדמיה הישראלית שחתומים על מכתב זה הינם מסיתים ופוגעים בחוסנה של מדינת ישראל. אנו נמצאים בזמן מלחמה כנגד האויבים מחוץ, מצער לראות כי ישנם אויבים מבית. אנו פועלים לקידום חקיקה שתטפל במקרים כאלה ושכמותם באקדמיה".

תגיות:מכללת ספירעצומה נגד מרצההסתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה